Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingin Töölössä lokki nappasi pikkulinnun saaliikseen, mikä järkytti paikalla ollutta Miikkaa. Tapahtuma herätti huomiota ohikulkijoiden keskuudessa. Lokit ovat tunnettuja rohkeudestaan ja saalistustavoistaan kaupunkiympäristössä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingin Töölössä lokki nappasi pikkulinnun saaliikseen, mikä järkytti paikalla ollutta Miikkaa. Tapahtuma herätti huomiota ohikulkijoiden keskuudessa. Lokit ovat tunnettuja rohkeudestaan ja saalistustavoistaan kaupunkiympäristössä.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.6.2026 klo 22:30, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lokki nielaisi pikkulinnun Helsingissä • Koira puri kahta ihmistä Helsingissä • Poliisi etsii koiraa Helsingissä.
Lokki söi pikkulinnun Helsingissä
Helsingin Töölössä lokki söi pikkulinnun. Tämä järkytti ohikulkijaa Miikkaa. Tapahtuma herätti huomiota muissakin ihmisissä. Lokit ovat tunnettuja siitä, että ne syövät muita lintuja.
Helsingin Töölössä lokki nappasi pikkulinnun saaliikseen, mikä järkytti paikalla ollutta Miikkaa. Tapahtuma herätti huomiota ohikulkijoiden keskuudessa. Lokit ovat tunnettuja rohkeudestaan ja saalistustavoistaan kaupunkiympäristössä.
Helsingin Puotilassa vapaana ollut koira puri kahta aikuista maanantai-iltapäivänä. Poliisi sai hälytyksen tapahtumapaikalle ja kirjasi asiasta rikosilmoituksen. Koira oli myöhemmin jälleen vapaana, mutta omistaja sai sen kiinni ilman…
Helsingissä liikkuu vapaana koira, joka puri kahta ihmistä maanantaina. Poliisi on saanut asiasta rikosilmoituksen ja etsii koiraa. Koiran omistaja oli aluksi saanut koiran kiinni, mutta se pääsi jälleen…
Helsingin poliisi etsii vapaana olevaa koiraa, joka puri kahta ihmistä Puotilan ostoskeskuksen läheisyydessä. Koira on ollut irti ja sen omistaja on tiedossa. Rikosilmoitus on tehty koiran huonosta kiinnipidosta.
Helsingin Töölössä Miikka tallensi videolle, kuinka lokki nielaisi pikkulinnun kokonaisena. Birdlife Suomen asiantuntijan mukaan kalalokki ei usein saalista muita lintuja, mutta kesällä…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Töölö
Ruovedellä on annettu vaaratiedote karhun liikkeistä. Poliisi kehottaa välttämään alueella liikkumista, kunnes tilanne on rauhoittunut. Karhu on nähty Ritoniemen ja Harakkalan välisellä…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Poliisi
Australiassa koira pelastettiin merihädästä, kun se oli päätynyt saarelle 800 metrin päähän rannasta. Pelastajat jahtasivat koiraa tunnin ajan ennen kuin se saatiin…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Koira
Vantaanjoen pohjasta Helsingissä on löydetty vanha auto, josta vuotaa öljyä. Pelastuslaitos on aloittanut ympäristövahingon torjuntatyöt ja asettanut puomeja öljyn keräämiseksi. Auto on…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Helsinki
Sukeltajat ovat onnistuneet kuvaamaan valkohain uiskentelemassa Välimerellä ensimmäistä kertaa. Havainto tapahtui Sisiliansalmessa, kun sukeltajat puhdistivat hylkyä. Hai lähestyi sukeltajia uteliaana ja kiersi…
Luonto ja ympäristö
Maanantaina sää on pääosin poutainen ja lämmin, lämpötilojen noustessa yli 20 asteen. Iltapäivällä etelä- ja keskiosiin kehittyy kumpupilviä, mutta sadekuuroja esiintyy vain…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.