Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat ja Iran ovat neuvotelleet ja päässeet sopimukseen. Norjan kruununprinsessan Mette-Maritin pojan Marius Borg Höibyn tuomio annetaan tänään.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Omar Artan, Afrikan vuoden tuomariksi valittu, ei päässyt Yhdysvaltoihin MM-kisoja varten. Hänen maahanpääsynsä evättiin Miamin kansainvälisellä lentokentällä ilman selitystä. Artan olisi ollut ensimmäinen somalialainen tuomari miesten MM-kisoissa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Omar Artan, Afrikan vuoden tuomariksi valittu, ei päässyt Yhdysvaltoihin MM-kisoja varten. Hänen maahanpääsynsä evättiin Miamin kansainvälisellä lentokentällä ilman selitystä. Artan olisi ollut ensimmäinen somalialainen tuomari miesten MM-kisoissa.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.6.2026 klo 21:39, pääluokka Muut lajit.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Afrikan vuoden tuomari ei päässyt Yhdysvaltoihin • Omar Artan ei päässyt Yhdysvaltoihin • Omar Artan ei päässyt Yhdysvaltoihin.
Tuomari ei päässyt Yhdysvaltoihin
Omar Artan, joka on valittu Afrikan vuoden tuomariksi, ei päässyt Yhdysvaltoihin. Hänelle ei annettu syytä maahanpääsyn eväämiseen Miamissa. Artanista olisi tullut ensimmäinen somalialainen tuomari miesten MM-kisoissa. Hän on tuominnut myös Afrikan-mestaruuskilpailuissa.
Omar Artan, Afrikan vuoden tuomariksi valittu, ei päässyt Yhdysvaltoihin MM-kisoja varten. Hänen maahanpääsynsä evättiin Miamin kansainvälisellä lentokentällä ilman selitystä. Artan olisi ollut ensimmäinen somalialainen tuomari miesten MM-kisoissa.
Omar Artan, Afrikan vuoden tuomari 2025, ei saanut maahanpääsyä Yhdysvaltoihin. Hänen oli tarkoitus viheltää jalkapallon MM-kisoissa, mutta maahanpääsy evättiin Miamin lentokentällä ilman selitystä. Artan olisi ollut ensimmäinen somalialainen…
Omar Artan, Afrikan vuoden tuomari 2025, ei saanut maahanpääsyä Yhdysvaltoihin. Hänen oli tarkoitus viheltää jalkapallon MM-kisoissa, mutta Miamin lentokentällä maahanpääsy evättiin ilman selitystä. Artan olisi ollut ensimmäinen somalialainen…
Suomen suunnistusjoukkueen kokoonpano MM-sprintteihin on nyt selvillä. Mukana ovat ensikertalaiset Aaro Aho ja Aarni Ronkainen sekä kokeneet Tuomas Heikkilä ja Akseli Ruohola.…
Muut lajit • jaetut avainsanat: #MMkisat
Suunnistaja Tuomas Heikkilä on saavuttanut menestystä kotimaan kilpailuissa ja kansainvälisesti. Hän voitti kultamitalit SM-sprinttikisoissa ja kilpaili tiukasti maailmancupissa. Heikkilä valmistautuu kesän tärkeimpiin…
Muut lajit • jaetut avainsanat: #MMkisat
Kemin Palloseura ja Merilappi United ovat päättäneet yhdistää toimintansa. Yhdistyminen tapahtuu vaiheittain tämän vuoden aikana, ja seuroissa on yhteensä lähes 900 rekisteröityä…
Muut lajit • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Uusi valtakunnallinen urheilumedia Vuohi avautuu perjantaina. Mediakonserni Keskisuomalaisen mukaan Vuohi tarjoaa maksutonta sisältöä, joka keskittyy muun muassa NBA:n, NHL:n ja jalkapallon MM-kisojen…
Muut lajit • jaetut avainsanat: #MMkisat
Suomi on valmistelemassa muodostelmaluistelun pääsyä olympialajiksi. Taitoluisteluliitto julkisti maajoukkueen, johon kuuluu 11 luistelijaa Kaisa Arrateigin valmennuksessa. Muodostelmaluistelu kilpailee Synchro 9 -kisamuodolla, joka…
Muut lajit
Suomen joukkueet sprinttimatkojen MM-kilpailuihin ja maailmancupiin on valittu. Naisissa joukkueeseen kuuluvat Ida Haapala, Veera Klemettinen, Inka Nurminen ja Maija Sianoja. Miehissä joukkueeseen…
Muut lajit • jaetut avainsanat: #MMkisat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähäisiä määriä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä voi kulkeutua Etelä-Lappiin. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.