Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Entinen toimitusjohtaja Jukka Kristo tuomittiin vankeuteen ihmiskaupasta. Lisäksi Naton hävittäjä ampui alas droonin Latvian ilmatilassa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomen alle 21-vuotiaiden jalkapallomaajoukkue voitti Norjan vierasottelussa 2-0. Onni Helén teki avausmaalin ja hankki rangaistuspotkun, jonka Matias Siltanen viimeisteli. Suomi on EM-karsinnoissa toisena seitsemän pelin jälkeen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomen alle 21-vuotiaiden jalkapallomaajoukkue voitti Norjan vierasottelussa 2-0. Onni Helén teki avausmaalin ja hankki rangaistuspotkun, jonka Matias Siltanen viimeisteli. Suomi on EM-karsinnoissa toisena seitsemän pelin jälkeen.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.6.2026 klo 21:59, pääluokka Jalkapallo.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Turun Sanomat, Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pikkuhuuhkajat voittivat Norjan 2-0 • Pikkuhuuhkajat voitti Norjan 2-0 • Pikkuhuuhkajat voittivat Norjan ja Ruotsin.
Pikkuhuuhkajat voitti Norjan
Suomen alle 21-vuotiaat jalkapalloilijat voittivat Norjan 2-0. Onni Helén teki ensimmäisen maalin. Hän myös sai Suomelle rangaistuspotkun, jonka Matias Siltanen teki. Suomi on nyt toisena EM-karsinnoissa seitsemän pelin jälkeen.
Suomen alle 21-vuotiaiden jalkapallomaajoukkue voitti Norjan vierasottelussa 2-0. Onni Helén teki avausmaalin ja hankki rangaistuspotkun, jonka Matias Siltanen viimeisteli. Suomi on EM-karsinnoissa toisena seitsemän pelin jälkeen.
Suomen alle 21-vuotiaiden jalkapallomaajoukkue voitti Norjan 2-0 vieraskentällä. Voitto tuli hyvän esityksen jälkeen, sillä Suomi oli aiemmin kaatanut myös Ruotsin 3-1. Norja sai ottelussa mahdollisuuden rankkarista, mutta Suomen…
Suomen alle 21-vuotiaiden jalkapallomaajoukkue voitti Norjan 2–0 ja Ruotsin 3–1. Matias Siltanen oli joukkueen avainpelaaja, tehden maalin kummassakin ottelussa. Norja ei onnistunut maalinteossa, vaikka sai rankkarin.
Suomen alle 21-vuotiaiden jalkapallomaajoukkue voitti Norjan vierasottelussa 2–0. Onni Helén teki avausmaalin ja hankki rangaistuspotkun, jonka Matias Siltanen viimeisteli. Norjalla oli mahdollisuus kaventaa, mutta Ukko Happonen torjui rangaistuspotkun.
Suomen U21-jalkapallomaajoukkue voitti Norjan 2–0 Mossissa pelatussa ottelussa. Onni Heleni teki avausmaalin 15. Minuutilla, ja Matias Siltanen lisäsi toisen maalin rangaistuspotkusta. Norja sai mahdollisuuden kaventaa ottelun lopussa, mutta…
Tanskan jalkapallomaajoukkueen keskikenttäpelaaja Christian Eriksen on toipumassa sairaalasta ja odotetaan kotiutuvan pian. Eriksen menetti tajuntansa harjoitusottelussa, mutta hänen terveydentilansa on nyt hyvä.…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Christian Eriksenin tuupertuminen jalkapallo-ottelussa herätti laajaa huolta ja tukea. Tanskan pelaajat itkivät tapahtuman jälkeen, ja ottelu keskeytettiin. Eriksen on kuitenkin tajuissaan ja…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Suomen jalkapallomaajoukkue Huuhkajat hävisi Unkarille 2–1 ystävyysottelussa. Unkari siirtyi johtoon kahdella maalilla ensimmäisellä puoliajalla, mutta Toni Miettinen teki Huuhkajille yhden maalin toisella…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Suomen naisten jalkapallomaajoukkue, Helmarit, voitti Slovakian runsasmaalisesti MM-karsinnoissa. Voitto nosti Helmarit tasapisteisiin Portugalin kanssa B-liigan kolmoslohkon kärjessä. Liigavaiheen päätösmatsi pelataan Tampereella ensi…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Alle 21-vuotiaiden miesten maaottelussa Suomi voitti Ruotsin 3–1. Ottelu pelattiin Kalmarissa, ja ensimmäinen puoliaika päättyi tasatilanteessa 1–1. Suomi onnistui kääntämään pelin edukseen…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Kansainvälinen jalkapalloliitto Fifa on päättänyt kieltää omien juomapullojen tuomisen stadioneille tulevissa MM-kilpailuissa. Päätös tuli viime hetkellä, sillä aiemmin pullot olivat sallittuja. Katsojat…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Jalkapallo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.