Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Joe Bidenin syöpä on levinnyt luustoon, ja Espanja aloittaa rajatarkastukset Italiasta. Wall Street nousi heikkojen työllisyyslukujen myötä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ukrainan sodan kulku on muuttunut merkittävästi, ja Venäjän vastareaktioita odotetaan. Uuden raportin mukaan Putin saattaa vastata Ukrainan iskujen lisääntymiseen laajamittaisilla ilmaiskuilla. Erityisesti siviilikohteet ja puolustusteollisuuden paikat ovat vaarassa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ukrainan sodan kulku on muuttunut merkittävästi, ja Venäjän vastareaktioita odotetaan. Uuden raportin mukaan Putin saattaa vastata Ukrainan iskujen lisääntymiseen laajamittaisilla ilmaiskuilla. Erityisesti siviilikohteet ja puolustusteollisuuden paikat ovat vaarassa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.6.2026 klo 21:08, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Putin voi eskaloida sotaa voimakkaasti.
Putin voi nostaa sodan intensiivisyyttä
Ukrainan sota on muuttunut viime aikoina. Venäjä voi vastata Ukrainan iskujen vuoksi voimakkaasti. Putin voi tehdä suuria ilmaiskuja tärkeisiin kohteisiin. Siviilikohteet ja puolustusteollisuuden paikat ovat erityisen vaarassa.
Ukrainan sodan kulku on muuttunut merkittävästi, ja Venäjän vastareaktioita odotetaan. Uuden raportin mukaan Putin saattaa vastata Ukrainan iskujen lisääntymiseen laajamittaisilla ilmaiskuilla. Erityisesti siviilikohteet ja puolustusteollisuuden paikat ovat vaarassa.
Venäjän hyökkäyssota Ukrainassa ei etene odotetusti, ja rintama on jumissa yli neljän vuoden jälkeen. Venäjän presidentti Vladimir Putin kohtaa vaikeuksia, kun hyökkäys…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Putin
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi on saapunut Britanniaan. Hän tapaa Britannian, Ranskan ja Saksan johtajia keskustellakseen Ukrainan puolustautumisesta Venäjän hyökkäyssodassa sekä Euroopan maiden…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina
Ukraina on onnistunut iskemään syvälle Venäjälle, mikä osoittaa sodan asetelman monimutkaisuuden. Asiantuntijan mukaan Venäjä johtaa määrässä, mutta Ukraina on edellä teknologisessa kehityksessä.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Sota
Saksalainen sotilasasiantuntija Carlo Masala varoittaa, että Naton viestit rohkaisevat Vladimir Putinin uhkarohkeita toimia. Masalan mukaan uhka Venäjän voitosta Ukrainassa on todellinen, ja…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Putin, #Ukraina
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi kutsui venäläisoligarkki Roman Abramovitshin Kiovaan rauhanneuvottelujen edistämiseksi. Abramovitsh välitti Zelenskyin viestin Venäjän presidentille Vladimir Putinille tapaamisesta. Tämä tapahtui…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Putin, #Ukraina
Toimittaja Jenni Jeskanen on selvittänyt venäläisten näkemyksiä Ukrainan sodasta. Haastatteluissa monet kansalaiset välttelevät kysymyksiä Venäjän roolista, ja osa uskoo, että sota on…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Sota
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.