Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomen etelä- ja keskiosassa sää viilenee tavanomaiselle tasolle, kun etelästä saapuu säärintama. Tämä tuo mukanaan jatkuvia sateita ja mahdollisesti salamoita. Pohjoisessa sää pysyy kuitenkin keskimääräistä lämpimämpänä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomen etelä- ja keskiosassa sää viilenee tavanomaiselle tasolle, kun etelästä saapuu säärintama. Tämä tuo mukanaan jatkuvia sateita ja mahdollisesti salamoita. Pohjoisessa sää pysyy kuitenkin keskimääräistä lämpimämpänä.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.6.2026 klo 18:38, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Sateet ja viileä sää tulevat Suomeen • Sateet saapuvat Suomeen viikoiksi.
Sateet ja viileä sää tulevat Suomeen
Suomessa sää muuttuu viileämmäksi. Etelä- ja keskiosassa tulee sateita ja salamoita. Pohjoisessa on yhä lämpimämpää. Lämpötila vaihtelee 16 ja 24 asteen välillä.
Suomen etelä- ja keskiosassa sää viilenee tavanomaiselle tasolle, kun etelästä saapuu säärintama. Tämä tuo mukanaan jatkuvia sateita ja mahdollisesti salamoita. Pohjoisessa sää pysyy kuitenkin keskimääräistä lämpimämpänä.
Meteorologit ennustavat sateiden saapuvan Suomeen useiksi viikoiksi. Maanantaina nautitaan vielä aurinkoisista keleistä, mutta tiistaina sää muuttuu epävakaaksi matalapaineen myötä. Sateet voivat sisältää myös paikallisia ukkosia.
Alkuviikosta Suomea hellii kesäinen poutasää, mutta pian matalapaineet saapuvat. Etelässä lämpötilat nousevat 19–26 asteeseen, mutta pohjoisessa on odotettavissa sade- ja ukkoskuuroja. Meteorologin…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Suomessa on sunnuntaina aurinkoinen ja poutainen sää, vaikka Pohjanmaalla ja keskiosassa esiintyy paikallisia sateita. Lämpötilat vaihtelevat 20 ja 25 asteen välillä. Alkavalla…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Kesäkuun ensimmäinen viikonloppu tuo Suomeen rankkasateita ja mahdollisia ukkosia. Lämpötilat nousevat hetkellisesti Lapissa jopa 27 asteeseen, mutta lauantaina sään ennustetaan muuttuvan huonommaksi.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sateet
Maanantaina sää on pääosin poutainen ja lämmin, lämpötilojen noustessa yli 20 asteen. Iltapäivällä etelä- ja keskiosiin kehittyy kumpupilviä, mutta sadekuuroja esiintyy vain…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää
Viikolla Fennoskandiaa syleilee epävakaa sää, jossa sateet ja sadekuurot ovat yleisiä. Maanantaina lämpötilat nousevat etelä- ja keskiosassa jopa 23 asteeseen, mutta tiistaina…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sateet, #Matalapaine
Suomessa sää on lähipäivinä vaihtelevaa, kun pohjoisessa sataa ja etelässä paistaa aurinko. Lämpimät ilmamassat ovat nostaneet uimavesien lämpötiloja tavanomaista korkeammiksi. Tulevina päivinä…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.