Nimipäivä:
Lauri, Lasse, Lassi
15°C Helsinki

EU kielsi 22 radio-ohjattavaa lelua

Aihesivu: EU kielsi 22 radio-ohjattavaa lelua

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

EU:n viranomaiset ovat kieltäneet 22 radio-ohjattavaa lelua myynnistä. Testeissä havaittiin, että 60 prosenttia testatuista leluista ei täyttänyt EU:n standardeja ja niissä oli merkittäviä signaalihäiriöriskejä. Tutkinta leluista jatkuu.

  • 1 juttua
  • 1 lähdettä
  • Matkailu
  • Päivitetty 8.6.2026 klo 17:25
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

EU:n viranomaiset ovat kieltäneet 22 radio-ohjattavaa lelua myynnistä. Testeissä havaittiin, että 60 prosenttia testatuista leluista ei täyttänyt EU:n standardeja ja niissä oli merkittäviä signaalihäiriöriskejä. Tutkinta leluista jatkuu.

Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.6.2026 klo 17:25, pääluokka Matkailu.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa EU kielsi 22 radio-ohjattavaa lelua.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 8.6.2026 klo 17:25.
  • Koosteessa on nyt 1 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Matkailu.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #EU, #Radio-ohjattavat, #Lelut.

Selkokielinen yhteenveto

EU kielsi radio-ohjattavat lelut

EU on kieltänyt 22 radio-ohjattavaa lelua myynnistä. Testeissä selvisi, että monet lelut eivät olleet turvallisia. Niissä oli riski häiritä muita laitteita. Kolmannes leluista oli valmistettu Kiinassa. Tutkimus leluista jatkuu.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin.
Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla.
Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.
Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti.
Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia.


ENNUSTE

Heinien ja pujon kukinta jatkuu.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi.
Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän.
Sateet laskevat siitepölymääriä.