Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Latviassa drooni päätyi ilmatilaan häirinnän vuoksi, ex-johtaja sai tuomion ihmiskaupasta ja Terveystalo ostaa Silmäaseman yli 570 miljoonalla eurolla.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Jyväskylässä tapahtui poliisioperaatio, joka liittyi epäiltyyn väkivaltarikokseen. Paikalla oli useita poliisi- ja pelastuslaitoksen yksiköitä, ja yksi henkilö otettiin kiinni tapon yrityksestä. Paikalliset kuulivat operaatioon liittyvän kovan äänen, mutta poliisi ei kommentoinut asiaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Jyväskylässä tapahtui poliisioperaatio, joka liittyi epäiltyyn väkivaltarikokseen. Paikalla oli useita poliisi- ja pelastuslaitoksen yksiköitä, ja yksi henkilö otettiin kiinni tapon yrityksestä. Paikalliset kuulivat operaatioon liittyvän kovan äänen, mutta poliisi ei kommentoinut asiaa.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.6.2026 klo 17:23, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poliisioperaatio Korpilahdella: yksi kiinni tapon yrityksestä • Kolme epäiltyä tapon yrityksestä Kokkolassa • Kokkolassa teräaseella uhattu, kolme henkilöä kiinniotettu väkivaltatilanteessa.
Poliisioperaatio Korpilahdella: yksi kiinni tapon yrityksestä
Jyväskylässä oli poliisioperaatio, joka liittyi väkivaltarikokseen. Paikalla oli paljon poliiseja ja pelastajia. Yksi ihminen otettiin kiinni tapon yrityksestä. Paikalliset kuulivat kovan äänen, mutta poliisi ei kertonut siitä mitään.
Jyväskylässä tapahtui poliisioperaatio, joka liittyi epäiltyyn väkivaltarikokseen. Paikalla oli useita poliisi- ja pelastuslaitoksen yksiköitä, ja yksi henkilö otettiin kiinni tapon yrityksestä. Paikalliset kuulivat operaatioon liittyvän kovan äänen, mutta…
Poliisi tutkii vakavaa väkivaltatilannetta Kokkolassa, jossa käytettiin teräasetta. Kolme henkilöä on epäiltynä rikoksista, ja heidät saatiin kiinni useita tunteja välikohtauksen jälkeen. Esitutkinta jatkuu tapon yrityksen, pahoinpitelyn ja laittoman…
Kokkolassa tapahtui väkivaltatilanne, jota poliisi tutkii tapon yrityksenä. Kolme henkilöä epäillään rikoksista, joihin kuuluu pahoinpitely ja laiton uhkaus. Tilanne alkoi sanallisesta uhkailusta ja kärjistyi väkivaltaan, jossa käytettiin teräasetta.
Kokkolassa alaikäinen nuori yritti ajaa sähköskuutilla poliisimiehen päälle. Poliisi oli yrittänyt pysäyttää nuoren, mutta tämä ei totellut ja ajoi kohti poliisia. Nuori…
Rikos • jaetut avainsanat: #Kokkola, #Poliisi
Oulussa tapahtui puukotus, jonka poliisi epäilee olevan viharikos. Mies hyökkäsi naisen kimppuun teräaseella, ja uhri sai vammoja, mutta hänen tilansa ei ole…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
34-vuotias Juuso Sakari Lehtonen sai elinkautisen tuomion naisen murhasta Tuusulassa. Oikeus totesi hänen olleen syyntakeinen ja syyllistyneen myös muihin rikoksiin, kuten vapaudenriistoon…
Rikos • jaetut avainsanat: #Rikos
Helsingin Kalasatamassa tapahtui epäilty pahoinpitely, jota poliisi tutkii. Sunnuntai-iltana saatu ilmoitus johti epäillyn miehen kiinniottoon. Poliisi selvittää tapausta ja rikosnimikkeet voivat muuttua…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Pohjanmaan käräjäoikeus päätti, että Kokkolassa naapurinsa ampuneelle miehelle ei langeteta rangaistusta. Mies ampui keski-ikäistä naista kaksi kertaa haulikolla, mutta mielentilatutkimus osoitti hänen…
Rikos • jaetut avainsanat: #Kokkola, #Pohjanmaa
Vaasassa mies ajoi anastetulla traktorilla huumeiden vaikutuksen alaisena. Hän esitteli veistä ja aiheutti vaaraa muille tielläliikkujille. Poliisi sai useita ilmoituksia miehen toimista…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.