Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Valiosauna-yhdistys avaa saunan Rovaniemen Ounasjoen rannassa kesällä. Sauna on suurempi kuin viime kesänä, ja sen rakentaminen alkaa kesäkuussa. Tontin vuokra kaupungilta on 500–600 euroa koko kesältä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Valiosauna-yhdistys avaa saunan Rovaniemen Ounasjoen rannassa kesällä. Sauna on suurempi kuin viime kesänä, ja sen rakentaminen alkaa kesäkuussa. Tontin vuokra kaupungilta on 500–600 euroa koko kesältä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.6.2026 klo 16:16, pääluokka Matkailu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Valiosauna avautuu Ounasjoen rannassa.
Valiosauna avautuu kesällä
Valiosauna avautuu tänä kesänä Ounasjoen rannassa. Sauna on isompi kuin viime kesänä. Rakentaminen alkaa kesäkuussa. Tontin vuokra on 500–600 euroa koko kesältä.
Valiosauna-yhdistys avaa saunan Rovaniemen Ounasjoen rannassa kesällä. Sauna on suurempi kuin viime kesänä, ja sen rakentaminen alkaa kesäkuussa. Tontin vuokra kaupungilta on 500–600 euroa koko kesältä.
Rovaniemelle rakennetaan uusi saunaravintola, Suma Sauna & Lounge, joka avaa ovensa marraskuussa. Ravintola sijaitsee Kemijoen rannalla Suutarinkorvan sillan lähellä. Tontti on vuokrattu…
Matkailu • jaetut avainsanat: #Rovaniemi
Lapissa ulkomaalaisten matkailijoiden määrä kasvaa, kun kotimaisten matkailijoiden määrä vähenee. Esimerkiksi Enontekiöllä kotimaisten yöpymisten määrä laski kuusi prosenttia, kun taas ulkomaalaisten yöpymiset…
Matkailu • jaetut avainsanat: #Rovaniemi
Rovaniemen kävelykadulla ja Lordinaukiolla avataan tänä kesänä ennätysmäärä jäätelökioskeja, yhteensä viisi. Kesäkukkien istutukset alkavat kuitenkin vasta kesäkuun 10. Päivä, mikä on kaupunginpuutarhurin…
Matkailu • jaetut avainsanat: #Rovaniemi
Finnair on käynnistänyt neuvottelut SpaceX:n ja Amazonin kanssa lennonaikaisen wifi-yhteyden tarjoamisesta. Toimitusjohtaja Turkka Kuusisto kertoi, että päätös palveluntarjoajasta tehdään tämän vuoden aikana.…
Matkailu
Brittiperhe maksoi yli 170 000 euroa matkavakuutusvirheen vuoksi. Perheen nuorin lapsi sairastui vakavasti lomamatkalla Meksikossa ja tarvitsi hätäleikkausta. Lapsen tilan vuoksi perhe…
Matkailu
Suomalaiset matkatoimistot voivat nostaa pakettimatkojen hintoja myös sopimuksen solmimisen jälkeen, mikäli kuljetuskustannukset, kuten polttoainehinnat, nousevat. Tämä käytäntö perustuu EU:n matkapakettidirektiiviin. Tjäreborgin edustaja…
Matkailu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.