Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Entinen toimitusjohtaja Jukka Kristo tuomittiin vankeuteen ihmiskaupasta. Lisäksi Naton hävittäjä ampui alas droonin Latvian ilmatilassa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Nato ampui alas droonin Latvian ilmatilassa maanantaina. Ranskalaiset Rafale-hävittäjät osallistuivat Baltic Air Policing -tehtävään. Tämä on ensimmäinen kerta, kun Latviassa ammutaan alas ulkomailta tunkeutunut miehittämätön ilma-alus.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Nato ampui alas droonin Latvian ilmatilassa maanantaina. Ranskalaiset Rafale-hävittäjät osallistuivat Baltic Air Policing -tehtävään. Tämä on ensimmäinen kerta, kun Latviassa ammutaan alas ulkomailta tunkeutunut miehittämätön ilma-alus.
Aiheesta on julkaistu 11 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.6.2026 klo 14:08, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Naton hävittäjä ampui alas droonin Latvian ilmatilassa • Latviassa drooni päätyi ilmatilaan häirinnän vuoksi • Latviassa drooni päätyi ilmatilaan häirinnän vuoksi.
Nato ampui droonin alas Latviassa
Nato ampui maanantaina alas droonin, joka lensi Latvian ilmatilassa. Ranskalaiset hävittäjät osallistuivat tehtävään. Tämä on ensimmäinen kerta, kun Latviassa ammutaan alas ulkomailta tullut drooni. Drooni ammuttiin Rēzeknen ja Kārsavan väliltä.
Nato ampui alas droonin Latvian ilmatilassa maanantaina. Ranskalaiset Rafale-hävittäjät osallistuivat Baltic Air Policing -tehtävään. Tämä on ensimmäinen kerta, kun Latviassa ammutaan alas ulkomailta tunkeutunut miehittämätön ilma-alus.
Latvian asevoimien mukaan maanantaina alasammutun droonin pääsy Latvian ilmatilaan johtui Venäjän elektronisesta häirinnästä. Kaksi hälytystä annettiin mahdollisista drooniuhista, ja ranskalainen hävittäjä tuhosi ensimmäisen droonin. Tiedotustilaisuudessa kerrottiin, että Naton…
Latviassa maanantaina alasammutun droonin todettiin päätyneen maan ilmatilaan Venäjän elektronisen häirinnän seurauksena. Latvian asevoimien mukaan Naton hävittäjä tuhosi droonin ensimmäisen hälytyksen aikana. Tiedotustilaisuudessa kerrottiin, että tilanne ei aiheuttanut…
Naton hävittäjä on ampunut alas droonin, joka oli ajautunut Latvian ilmatilaan. Ilmatilavaroitus annettiin maan itäosissa, ja ihmisiä kehotettiin hakeutumaan sisätiloihin. Uhkatilanne päättyi noin puoli yhdeltätoista.
Naton hävittäjä on ampunut alas droonin, joka oli ajautunut Latvian ilmatilaan. Alueella annettiin ilmatilavaroitus ja ihmisiä kehotettiin hakeutumaan sisätiloihin. Uhkatilanne päättyi noin puoli yhdeltätoista.
Naton hävittäjä on ampunut alas droonin, joka oli ajautunut Latvian ilmatilaan. Latvian asevoimat antoi ilmatilavaroituksen maan itäosiin, ja ihmisiä kehotettiin hakeutumaan sisätiloihin. Tapahtuma herätti huolta alueen turvallisuudesta.
Latviassa havaittiin drooni, jonka vuoksi annettiin hälytys. Naton hävittäjä ampui droonin alas maan ilmatilassa. Hälytys on nyt päättynyt.
Latvian ilmatilaan ajautunut drooni ammuttiin alas Naton hävittäjän toimesta. Ilmatilavaroitus annettiin maan itäosiin, ja ihmisiä kehotettiin hakeutumaan sisätiloihin. Uhkatilanne päättyi noin puoli yhdeltätoista.
Latvian ilmatilassa havaittiin drooni, joka ammuttiin alas Naton Baltian-ilmavalvonnan hävittäjän toimesta. Tapahtumasta tiedotti Latvian asevoimat sosiaalisessa mediassa. Uutista päivitetään edelleen.
Naton hävittäjä on ampunut alas droonin Latvian ilmatilassa. Asevoimat antoivat hälytyksen mahdollisesta drooniuhasta useille alueille, mutta hälytys on nyt päättynyt. Uutista päivitetään.
Latvian armeija ilmoitti, että Naton hävittäjä on ampunut alas droonin Latvian ilmatilassa. Tapahtuma on herättänyt huomiota ja uutinen päivittyy edelleen.
Latvian asevoimat ovat varoittaneet mahdollisesta drooniuhasta ilmatilassa. Uhka koskee erityisesti Ludzan, Balvin ja Alūksnen kuntia, mutta lisätoimia ei ole vielä tarpeen. Naton…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Latvia, #Nato
Naton suuri lentoharjoitus Ramstein Flag 26 alkaa tänään eri puolilla Suomea. Harjoitukseen osallistuu 18 Nato-maata ja yli 200 lentokonetta, ja se kestää…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Nato
Venäjän puolustusministeriö valvoo Naton Ramstein Flag 26 -ilmaharjoitusta, joka alkoi maanantaina. Harjoitukseen osallistuu yli 200 lentokonetta ja 1 300 sotilasta 18 liittolaismaasta,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä, #Nato
Ukraina on jatkanut drooni-iskujaan Venäjän kriittiseen infrastruktuuriin, kohdistuen öljyvarastoihin ja rautatieverkkoon. Viime viikolla iskut ulottuivat muun muassa Pietariin ja Moskovaan. Presidentti Zelenskyi…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä, #Drooni
Britannian RUSI-instituutin asiantuntija Justin Bronk korostaa, että droonit ovat muuttaneet sodankäynnin luonteen Euroopassa. Hän varoittaa, että Naton perinteisten hävittäjien roolia ei tule…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Droonit
Brittiläinen tutkija varoittaa, että droonit eivät paranna Naton ilmasodankäyntikykyä. Miehittämättömien lentokoneiden kehittäminen on haastavaa, ja ne voivat jäädä Venäjän kehittyneiden puolustusjärjestelmien varjoon.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #NATO, #Drooni
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.