Nimipäivä:
Ensio
...

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Entinen toimitusjohtaja Jukka Kristo tuomittiin vankeuteen ihmiskaupasta. Lisäksi Naton hävittäjä ampui alas droonin Latvian ilmatilassa.


Venäjä seuraa Naton harjoituksia tiiviisti

Aihesivu: Venäjä seuraa Naton harjoituksia tiiviisti

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Venäjän puolustusministeriö valvoo Naton Ramstein Flag 26 -ilmaharjoitusta, joka alkoi maanantaina. Harjoitukseen osallistuu yli 200 lentokonetta ja 1 300 sotilasta 18 liittolaismaasta, mukaan lukien Suomi ja Norja. Kreml ilmoittaa ryhtyvänsä tarvittaviin toimiin turvallisuuden varmistamiseksi.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 8.6.2026 klo 14:23
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Venäjän puolustusministeriö valvoo Naton Ramstein Flag 26 -ilmaharjoitusta, joka alkoi maanantaina. Harjoitukseen osallistuu yli 200 lentokonetta ja 1 300 sotilasta 18 liittolaismaasta, mukaan lukien Suomi ja Norja. Kreml ilmoittaa ryhtyvänsä tarvittaviin toimiin turvallisuuden varmistamiseksi.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.6.2026 klo 14:23, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Venäjä seuraa Naton harjoituksia tiiviisti • Venäjä seuraa Naton harjoituksia tiiviisti.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 8.6.2026 klo 14:23.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Venäjä, #Nato, #RamsteinFlag.

Selkokielinen yhteenveto

Venäjä seuraa Naton harjoituksia

Venäjän puolustusministeriö katsoo Naton Ramstein Flag 26 -harjoitusta. Harjoitus alkoi maanantaina ja siihen osallistuu yli 200 lentokonetta. Suomi ja Norja isännöivät Naton koneita ja sotilaita. Venäjä aikoo ryhtyä toimiin oman turvallisuutensa vuoksi.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.