Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Entinen toimitusjohtaja Jukka Kristo tuomittiin vankeuteen ihmiskaupasta. Lisäksi Naton hävittäjä ampui alas droonin Latvian ilmatilassa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Raakaöljyn hinnat ovat nousseet lähes viisi prosenttia Lähi-idän sotatilanteen vuoksi. Israelin ja Iranin väliset iskut ovat heikentäneet toiveita energiakuljetusten vakaudesta. Pörssikurssit reagoivat negatiivisesti, erityisesti Etelä-Korean pörssi, joka laski yli kahdeksan prosenttia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Raakaöljyn hinnat ovat nousseet lähes viisi prosenttia Lähi-idän sotatilanteen vuoksi. Israelin ja Iranin väliset iskut ovat heikentäneet toiveita energiakuljetusten vakaudesta. Pörssikurssit reagoivat negatiivisesti, erityisesti Etelä-Korean pörssi, joka laski yli kahdeksan prosenttia.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.6.2026 klo 11:04, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Öljyn hinnat nousevat, pörssit laskevat • Öljyn hinnat nousevat, pörssit laskevat.
Öljyn hinta nousee, pörssi laskee
Raakaöljyn hinta on noussut lähes viisi prosenttia. Tämä johtuu Israelin ja Iranin välisistä iskuista. Sotatilanne vaikuttaa myös energiakuljetuksiin. Pörssit reagoivat laskemalla, erityisesti Etelä-Korean pörssi, joka laski yli kahdeksan prosenttia.
Raakaöljyn hinnat ovat nousseet lähes viisi prosenttia Lähi-idän sotatilanteen vuoksi. Israelin ja Iranin väliset iskut ovat heikentäneet toiveita energiakuljetusten vakaudesta. Pörssikurssit reagoivat negatiivisesti, erityisesti Etelä-Korean pörssi, joka laski…
Raakaöljyn hinnat ovat nousseet lähes viisi prosenttia Lähi-idän konfliktin vuoksi. Israelin ja Iranin välinen tilanne on kiristynyt, mikä on vaikuttanut markkinoihin ja heikentänyt toiveita Hormuzinsalmen avautumisesta. Pörssikurssit ovat…
Lentoyhtiöiden liikenne kasvaa tänä vuonna, mutta tuottojen odotetaan laskevan. Kansainvälinen ilmakuljetusliitto ennustaa, että lentoyhtiöt kuljettavat 5,1 miljardia matkustajaa, mikä on enemmän kuin…
Talous • jaetut avainsanat: #Lähi-itä
Öljyn hinta on noussut merkittävästi Iranin ja Israelin välisen sotilaallisen yhteenoton seurauksena. Brent-raakaöljyn hinta on noussut noin 5 prosenttia ja on nyt…
Talous • jaetut avainsanat: #Iran, #Öljy
Matti Lehmus on nimitetty Valion uudeksi toimitusjohtajaksi, ja hän aloittaa tehtävässään ensi vuoden alussa. Lehmus on aiemmin toiminut Nesteen toimitusjohtajana, mutta hänet…
Talous
Terveystalo on päättänyt ostaa Silmäaseman yli 570 miljoonan euron yrityskaupassa. Kauppa on merkittävä, sillä Terveystalon markkina-arvo on noin miljardi euroa. Silmäaseman liiketoiminta…
Talous
Summa Defence on saanut kahdeksan miljoonan euron siltarahoituksen, joka auttaa yhtiötä välttämään konkurssiuhan. Toimitusjohtaja Robert Blumberg on tyytyväinen rahoituksen saamiseen, joka ylitti…
Talous
Reaktor on aloittanut listautumismyynnin ja -annin merkintäajan. Yleisöanti päättyy 12. kesäkuuta, ja merkintähinta on 8,25 euroa. Yhtiön arvioitu markkina-arvo on noin 210…
Talous • jaetut avainsanat: #Pörssi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.