Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Rajavartiolaitos tutkii salakuljetusta Valko-Venäjältä Suomeen. Helsingissä etsitään kadonnutta miestä, ja Trump vitsaili toimittajaillallisella.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Latvian asevoimat ovat varoittaneet mahdollisesta drooniuhasta ilmatilassa. Uhka koskee erityisesti Ludzan, Balvin ja Alūksnen kuntia, mutta lisätoimia ei ole vielä tarpeen. Naton hävittäjät on lähetetty ilmaan valvomaan tilannetta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Latvian asevoimat ovat varoittaneet mahdollisesta drooniuhasta ilmatilassa. Uhka koskee erityisesti Ludzan, Balvin ja Alūksnen kuntia, mutta lisätoimia ei ole vielä tarpeen. Naton hävittäjät on lähetetty ilmaan valvomaan tilannetta.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.6.2026 klo 09:40, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Latviassa mahdollinen drooniuhka havaittu • Latviassa mahdollinen drooniuhka havaittu • Drooniuhka on Latvian ilmatilassa.
Latviassa on drooniuhka
Latvian asevoimat varoittavat drooniuhasta. Uhka on havaittu Ludzan, Balvin ja Alūksnen alueilla. Toistaiseksi ei tarvita lisätoimia. Naton hävittäjät valvovat ilmatilaa.
Latvian asevoimat ovat varoittaneet mahdollisesta drooniuhasta ilmatilassa. Uhka koskee erityisesti Ludzan, Balvin ja Alūksnen kuntia, mutta lisätoimia ei ole vielä tarpeen. Naton hävittäjät on lähetetty ilmaan valvomaan tilannetta.
Latvian asevoimat varoittavat mahdollisesta drooniuhasta ilmatilassa. Uhka koskee erityisesti Ludzan, Balvin ja Alūksnen kuntia, mutta lisätoimia ei ole vielä tarpeen. Asukkaille lähetetään erikseen ilmoitus, jos tilanne muuttuu.
Latvian asevoimat ovat ilmoittaneet drooniuhasta, joka on havaittu maan ilmatilassa. Uhan alueet ovat Ludza, Balvi ja Aluksne. Asukkaita kehotetaan pysymään rauhallisina, eikä lisätoimia vaadita.
Latvian ilmatilassa on havaittu mahdollinen drooniuhka, joka koskee erityisesti Ludzan, Balvan ja Aluksien kuntia. Asiasta on tiedottanut Latvian asevoimat NBS sekä paikalliset mediat. Tieto on annettu hälytyksenä.
Naton suuri lentoharjoitus Ramstein Flag 26 alkaa tänään eri puolilla Suomea. Harjoitukseen osallistuu 18 Nato-maata ja yli 200 lentokonetta, ja se kestää…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Nato
Yhdysvaltain asevoimat valmistautuu teloittamaan neljä sotilasvankia presidentti Donald Trumpin käskystä. Teloitukset olisivat ensimmäiset yli viiteenkymmeneen vuoteen, ja tuomitut vangit siirretään Terre Hauten…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Asevoimat
Brittiläinen tutkija varoittaa, että droonit eivät paranna Naton ilmasodankäyntikykyä. Miehittämättömien lentokoneiden kehittäminen on haastavaa, ja ne voivat jäädä Venäjän kehittyneiden puolustusjärjestelmien varjoon.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #NATO, #Drooni
Filippiineillä tapahtui voimakas 7,8 magnitudin maanjäristys, joka iski lähellä Mindanaon saarta. Järistys on aiheuttanut ainakin kolmen ihmisen kuoleman ja useita loukkaantumisia. Alueelle…
Ulkomaat
Iran on ensimmäistä kertaa tulitauon jälkeen laukaisemassa ohjuksia Israelia kohti. Iskut olivat vastaus Israelin aiempiin iskuihin Libanoniin. Israelin armeija on havainnut useita…
Ulkomaat
Israel ilmoitti suorittaneensa iskuja sotilaskohteisiin Iranin länsi- ja keskiosissa. Iskujen kohteena oli muun muassa petrokemian tehdas. Iran vastasi omilla ohjusiskuillaan Israelia kohti.
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.