Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Suomalainen yritti luvattomasti ylittää rajan Venäjälle, ja poliisi epäilee mopoilijaa törkeästä rikoksesta. Teollisuuden uudet tilaukset kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tampereen Härmälässä syttyi sunnuntai-iltana palo, jossa roskia paloi vanhassa väestötilassa. Pelastuslaitos sai hälytyksen kello 23.45, ja palo saatiin sammutettua neljän yksikön voimin. Luolasta ei löytynyt sytyttäjää tai muita ihmisiä, mutta sen epäillään olevan käytössä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tampereen Härmälässä syttyi sunnuntai-iltana palo, jossa roskia paloi vanhassa väestötilassa. Pelastuslaitos sai hälytyksen kello 23.45, ja palo saatiin sammutettua neljän yksikön voimin. Luolasta ei löytynyt sytyttäjää tai muita ihmisiä, mutta sen epäillään olevan käytössä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.6.2026 klo 08:37, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Roskat paloivat luolassa Tampereella.
Roskat paloivat luolassa Tampereella
Tampereen Härmälässä syttyi palo vanhassa luolassa. Palo tapahtui sunnuntai-iltana. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja meni paikalle nopeasti. Palo saatiin sammutettua, mutta luolassa ei ollut muita ihmisiä.
Tampereen Härmälässä syttyi sunnuntai-iltana palo, jossa roskia paloi vanhassa väestötilassa. Pelastuslaitos sai hälytyksen kello 23.45, ja palo saatiin sammutettua neljän yksikön voimin. Luolasta ei löytynyt sytyttäjää tai muita…
Vantaan Kivistössä syttyi tulipalo maanantain vastaisena yönä. Hätäkeskus sai ilmoituksen palosta aamuyhden jälkeen, ja paikalle hälytettiin kahdeksan pelastusyksikköä. Palo oli vielä aktiivinen,…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Espoossa Henttaan puistokadulla alle kouluikäinen lapsi kiipesi parvekkeelta viereisen parvekkeen katolle, mikä aiheutti hälytyksen. Sivulliset soittivat hätäkeskukseen, ja pelastuslaitos varautui lapsen putoamiseen.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Helsingissä on kadonnut 5-vuotias poika, joka nähtiin viimeksi Kontulan metroasemalla. Poliisi pyytää kansalaisilta havaintoja pojasta, joka oli pukeutunut tummansinisiin vaatteisiin. Havainnot tulee…
Kotimaa
Kuhmoisissa syttyi tulipalo, joka tuhosi piharakennuksen täysin. Pelastuslaitos sai hälytyksen keskiyön jälkeen, mutta rakennus oli jo täydessä palossa. Palo ei levinnyt ympäristöön…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Pelastuslaitos sai hälytyksen Joensuussa, kun aikuinen nainen jäi jumiin pikkulasten kehikkokeinuun. Tilanteesta ei aiheutunut vammoja, ja keinu säilyi ehjänä. Pelastajat irrottivat naisen…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Enontekiöllä Niskantiellä sijaitseva autotalli tuhoutui tulipalossa maanantain vastaisena yönä. Tulipalossa myös autotallin vieressä ollut pakettiauto vaurioitui. Asukas onnistui suojaamaan päärakennuksen vedellä, ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienten itiöitä on ilmassa kohtalaisesti maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sade laskee siitepölymääriä.