Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Filippiineillä tapahtui voimakas maanjäristys, joka aiheutti kuolemia. Samanaikaisesti Suomessa alkaa suuri Naton sotaharjoitus.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Terveystalo on päättänyt ostaa Silmäaseman yli 570 miljoonan euron yrityskaupassa. Kauppa on merkittävä, sillä Terveystalon markkina-arvo on noin miljardi euroa. Silmäaseman liiketoiminta on kasvanut ja ollut kannattavaa viime vuosina.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Terveystalo on päättänyt ostaa Silmäaseman yli 570 miljoonan euron yrityskaupassa. Kauppa on merkittävä, sillä Terveystalon markkina-arvo on noin miljardi euroa. Silmäaseman liiketoiminta on kasvanut ja ollut kannattavaa viime vuosina.
Aiheesta on julkaistu 9 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.6.2026 klo 11:00, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti, Turun Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Terveystalo ostaa Silmäaseman 570 miljoonalla • Helsingin pörssi avasi laskussa, Terveystalo ostaa • Terveystalo ostaa Silmäaseman optikkoketjun.
Terveystalo ostaa Silmäaseman
Terveystalo ostaa Silmäaseman yli 570 miljoonalla eurolla. Tämä on iso kauppa, koska Terveystalon arvo on noin miljardi euroa. Silmäasema on kasvanut hyvin ja ollut kannattava. Terveystalo haluaa kasvaa terveyspalveluissa.
Terveystalo on päättänyt ostaa Silmäaseman yli 570 miljoonan euron yrityskaupassa. Kauppa on merkittävä, sillä Terveystalon markkina-arvo on noin miljardi euroa. Silmäaseman liiketoiminta on kasvanut ja ollut kannattavaa viime…
Helsingin pörssi avasi maanantaina 0,4 prosentin laskussa. Terveystalo ilmoitti ostavansa Silmäaseman 574 miljoonalla eurolla, mikä tekee Coronariasta Terveystalon suurimman osakkeenomistajan. Avausmarkkinoilla Nokia laski 6,3 prosenttia, kun taas Neste…
Terveystalo on päättänyt ostaa optikkoketju Silmäaseman yli 570 miljoonan euron kauppahinnalla. Kaupan myötä Terveystalo vahvistaa asemaansa silmäterveyden markkinoilla. Järjestelyn jälkeen Coronaria tulee Terveystalon suurimmaksi osakkeenomistajaksi.
Terveystalo on allekirjoittanut osakekauppasopimuksen Silmäaseman ostamisesta noin 574 miljoonalla eurolla. Kaupan myötä Terveystalo aikoo vahvistaa asemaansa silmäterveyden alalla ja nopeuttaa kasvuaan. Järjestelyn toteutuminen vaatii kilpailuviranomaisten hyväksynnän ja ylimääräisen…
Terveystalo on ostanut Silmäaseman osakkeet noin 574 miljoonalla eurolla. Kauppa koostuu käteisvastikkeesta ja uusista osakkeista, ja sen toteutuminen vaatii Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksynnän. Silmäaseman omistaja Coronaria tulee Terveystalon…
Terveystalo on päättänyt ostaa optikkoliike Silmäaseman. Kauppahinta ilman velkoja ja käteisvaroja on yli 570 miljoonaa euroa. Yhtiö ilmoitti asiasta tiedotteessaan.
Terveystalo on päättänyt ostaa optikkoliike Silmäaseman yli 570 miljoonan euron kauppahinnalla. Kaupan myötä Terveystalo vahvistaa asemaansa silmäterveyden markkinoilla. Järjestelyn jälkeen Coronaria tulee Terveystalon suurimmaksi osakkeenomistajaksi.
Terveystalo on päättänyt ostaa Silmäaseman noin 574 miljoonalla eurolla. Kauppahinta koostuu 275 miljoonan euron käteisvastikkeesta ja 36,5 miljoonasta Terveystalon osakkeesta. Kaupan myötä Coronaria, Silmäaseman aikaisempi omistaja, tulee Terveystalon…
Terveystalo on päättänyt ostaa Silmäaseman noin 574 miljoonalla eurolla. Kauppahinta ei sisällä velkoja tai käteisvaroja. Uutista päivitetään myöhemmin.
Helsingin pörssi laski perjantaina 1,6 prosenttia. Verkkolaiteyhtiö Nokia laski noin 5,9 prosenttia ja oli vaihdetuin osake. Muita suuria laskijoita olivat Qt Group,…
Talous • jaetut avainsanat: #Nokia, #HelsinginPörssi
Lentoyhtiöiden liikenne kasvaa tänä vuonna, mutta tuottojen odotetaan laskevan. Kansainvälinen ilmakuljetusliitto ennustaa, että lentoyhtiöt kuljettavat 5,1 miljardia matkustajaa, mikä on enemmän kuin…
Talous
Microsoft on solminut esisopimuksen noin 190 hehtaarin tontista Vaasassa ja Mustasaaressa. Sopimus liittyy mahdolliseen datakeskushankkeeseen, joka voi vaikuttaa merkittävästi alueen kehitykseen. Hankkeen…
Talous
Summa Defence on saanut kahdeksan miljoonan euron siltarahoituksen, joka auttaa yhtiötä välttämään konkurssiuhan. Toimitusjohtaja Robert Blumberg on tyytyväinen rahoituksen saamiseen, joka ylitti…
Talous
Faron Pharmaceuticals joutuu maksamaan 30 000 euron sakon Helsingin pörssin kurinpitolautakunnalta sääntöjen rikkomisesta. Sakko liittyy yhtiön viivästyneeseen tiedottamiseen pankkitilien haltuunotosta ja toimitusjohtajavaihdoksesta.…
Talous • jaetut avainsanat: #HelsinginPörssi
Nokian osakkeiden kaupankäyntivolyymit ovat kasvaneet merkittävästi Wall Streetillä. Tavissijoittajat voivat hyödyntää Nokian osaketalletustodistuksia, mutta sijoittamisessa on syytä olla varovainen. Nokian ADR tarjoaa…
Talous • jaetut avainsanat: #Nokia
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.