Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Rajavartiolaitos tutkii salakuljetusta Valko-Venäjältä Suomeen, ja Helsingissä etsitään kadonnutta 60-vuotiasta miestä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomi pyrkii YK:n turvallisuusneuvoston vaihtuvaksi jäseneksi vuosille 2029–30. Ulkoministeri Elina Valtonen esittelee hakemuksen New Yorkissa. Vaikka neuvostoa on kritisoitu, Suomi uskoo sen tarjoavan tärkeitä vaikutusmahdollisuuksia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomi pyrkii YK:n turvallisuusneuvoston vaihtuvaksi jäseneksi vuosille 2029–30. Ulkoministeri Elina Valtonen esittelee hakemuksen New Yorkissa. Vaikka neuvostoa on kritisoitu, Suomi uskoo sen tarjoavan tärkeitä vaikutusmahdollisuuksia.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.6.2026 klo 10:26, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomi hakee paikkaa YK:n turvallisuusneuvostosta • Suomi hakee paikkaa YK:n turvallisuusneuvostosta • Suomi hakee paikkaa YK:n turvallisuusneuvostosta.
Suomi hakee YK:n turvallisuusneuvostoon
Suomi haluaa olla YK:n turvallisuusneuvoston jäsen vuosina 2029–30. Ulkoministeri Elina Valtonen kertoo hakemuksesta New Yorkissa. Turvallisuusneuvostoa on kritisoitu, mutta Suomi näkee siinä tärkeitä mahdollisuuksia. Tämä olisi Suomelle kolmas kerta neuvostossa.
Suomi pyrkii YK:n turvallisuusneuvoston vaihtuvaksi jäseneksi vuosille 2029–30. Ulkoministeri Elina Valtonen esittelee hakemuksen New Yorkissa. Vaikka neuvostoa on kritisoitu, Suomi uskoo sen tarjoavan tärkeitä vaikutusmahdollisuuksia.
Suomi pyrkii YK:n turvallisuusneuvoston vaihtuvaksi jäseneksi vuosille 2029–30. Ulkoministeri Elina Valtonen avaa kampanjan New Yorkissa. Vaikka neuvostoa on kritisoitu, Suomi uskoo sen tarjoavan tärkeitä vaikutusmahdollisuuksia.
Suomi pyrkii jäseneksi YK:n turvallisuusneuvostoon vuosille 2029–2030. Edellinen jäsenyys oli 36 vuotta sitten, ja kampanjassa korostuu Suomen rooli rauhanvälittäjänä. Kampanjapäällikkö Satu Suikkari-Kleven painottaa tulevaisuuden tarpeita rauhan edistämisessä.
Karoliina Partanen, ensimmäisen kauden kansanedustaja, voitti kokoomuksen varapuheenjohtajavaalin suurimmalla äänimäärällä. Hänen valintansa oli yllätys, sillä Antti Häkkänen oli perinteinen ykkönen. Partanen on…
Politiikka
Kokoomus on päättänyt, että aborttioikeus tulisi kirjata perustuslakiin. Puoluekokous hyväksyi aloitteen, jonka teki Kokoomuksen Naisten Liitto. Aloitteen taustalla on halu vahvistaa naisten…
Politiikka
RKP:n puoluekokouksessa Vantaalla valittiin puheenjohtajisto jatkamaan tehtävissään. Anders Adlercreutz jatkaa opetusministerinä ja puolueen puheenjohtajana, sillä muita ehdokkaita ei ollut. Varapuheenjohtajina toimivat edelleen…
Politiikka
Kokoomus päättää tänään varapuheenjohtajistostaan puoluekokouksessaan Jyväskylässä. Ehdolla on kuusi henkilöä, joista valitaan kolme. Puolustusministeri Antti Häkkänen ja kansanedustaja Karoliina Partanen hakevat jatkoa,…
Politiikka
Antti Kaikkonen on valittu jatkamaan keskustan puheenjohtajana ilman vastaehdokkaita. Hän kehotti puolueväkeä keskittymään ensi kevään eduskuntavaaleihin ja esitteli puolueen talouslinjauksia. Kaikkonen korosti,…
Politiikka
Markku Siponen on valittu keskustan varapuheenjohtajaksi puoluekokouksessa Tampereella. Hänet valittiin yhdessä Hilkka Kemppin ja Markus Lohin kanssa. Valinta tapahtui tänään.
Politiikka
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.