Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Filippiineillä tapahtui voimakas maanjäristys, joka aiheutti kuolemia. Samanaikaisesti Suomessa alkaa suuri Naton sotaharjoitus.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lappeenrannan kaupunki aikoo muistaa uutisankkuri Arvi Lindin, joka kuoli sunnuntaina 85-vuotiaana. Kaupunginjohtaja Tuomo Sallinen korostaa Lindin merkitystä lappeenrantalaisille ja esittää osanottonsa hänen läheisilleen. Muistotilaisuuden yksityiskohdista päätetään kaupunginhallituksen kokouksessa maanantaina.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lappeenrannan kaupunki aikoo muistaa uutisankkuri Arvi Lindin, joka kuoli sunnuntaina 85-vuotiaana. Kaupunginjohtaja Tuomo Sallinen korostaa Lindin merkitystä lappeenrantalaisille ja esittää osanottonsa hänen läheisilleen. Muistotilaisuuden yksityiskohdista päätetään kaupunginhallituksen kokouksessa maanantaina.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.6.2026 klo 08:55, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lappeenranta muistaa Arvi Lindin • Arvi Lindin poismeno koskettaa Suomea • Suomalaiset surevat legendaarista uutisankkuria.
Lappeenranta muistaa Arvi Lindin
Lappeenrannan kaupunki muistaa uutisankkuri Arvi Lindin. Lind kuoli sunnuntaina 85-vuotiaana. Kaupunginjohtaja sanoo, että Lind oli tärkeä henkilö lappeenrantalaisille. Muistotilaisuuden yksityiskohdista päätetään maanantaina.
Lappeenrannan kaupunki aikoo muistaa uutisankkuri Arvi Lindin, joka kuoli sunnuntaina 85-vuotiaana. Kaupunginjohtaja Tuomo Sallinen korostaa Lindin merkitystä lappeenrantalaisille ja esittää osanottonsa hänen läheisilleen. Muistotilaisuuden yksityiskohdista päätetään kaupunginhallituksen kokouksessa…
Yleisradion pitkäaikainen uutisankkuri Arvi Lind on kuollut 85-vuotiaana. Ylen aamun lähetyksessä muistettiin Lindin merkitystä suomalaiselle televisiolle ja uutistoiminnalle. Uutisankkurit esittivät osanottonsa ja kertoivat Lindin olevan rakastettu työkaveri.
Legendaarinen Ylen uutisankkuri Arvi Lind on kuollut 85-vuotiaana. Suomalaiset muistavat hänet luotettavana ja lämpimänä ammattilaisena, joka teki pitkän uran televisiossa. Lindin poismeno herättää surua ja kaipuuta, sillä häntä…
Arvi Lind, tunnettu televisiouutisten juontaja, on kuollut 85-vuotiaana. Hän oli merkittävä hahmo suomalaisessa uutiskulttuurissa ja toimi Yleisradiossa lähes 40 vuotta. Lindin ura…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #ArviLind, #Yleisradio
Yle muisti pitkäaikaista uutisankkuria Arvi Lindia sunnuntaina hänen kuolemansa jälkeen. Uutisankkurit Tommy Fränti ja Anna Lehmusvesi korostivat Lindin merkitystä suomalaiselle televisiolle ja…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #ArviLind, #Yleisradio
Arvi Lind, tunnettu uutisankkuri, kuoli sunnuntaiaamuna. Hän työskenteli Yleisradiossa vuodesta 1967 ja oli mukana monissa historiallisissa uutistapahtumissa. Lindin elämästä ja urasta kertovat…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #ArviLind, #Yleisradio
Yleisradion iltakymmenen uutisissa muistettiin Arvi Lindin kuolemaa, esittämällä hänen omaa ääntään. MTV:n Kymmenen uutisissa uutisankkuri Maija Lehmusvirta kertoi Lindin pitkästä urasta Yleisradiossa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #ArviLind, #Yleisradio
Eppu Normaali esiintyi perjantaina Helsingissä osana jäähyväiskiertuettaan. Suuren suosion vuoksi yhtye järjestää toisen konsertin lauantaina. Eppu Normaali lopettaa julkiset esiintymiset tämän vuoden…
Kulttuuri
Brittiläinen näyttelijä Anthony Head on kuollut 72-vuotiaana. Hän menehtyi keuhkokuumeen aiheuttamiin komplikaatioihin perheensä ympäröimänä. Head tunnettiin erityisesti rooleistaan tv-sarjoissa kuten Buffy vampyyrintappaja…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinän kukinta on alkamassa eteläisessä Lapissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan lounaisosissa. Muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisia määriä maan lounaisosissa ja Uudellamaalla. Määrät jäävät enimmäkseen vähäisiksi muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.