Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Karoliina Partanen valittiin kokoomuksen varapuheenjohtajaksi, ja Päijät-Hämeen käräjäoikeudessa nostettiin syytteet marja-alan ihmiskauppajutussa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Arvi Lind, tunnettu televisiouutisten juontaja, on kuollut 85-vuotiaana. Hän oli merkittävä hahmo suomalaisessa uutiskulttuurissa ja toimi Yleisradiossa lähes 40 vuotta. Lindin ura alkoi 1965, ja hänet muistetaan erityisesti Neuvostoliiton hajoamisen uutisoinnista.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Arvi Lind, tunnettu televisiouutisten juontaja, on kuollut 85-vuotiaana. Hän oli merkittävä hahmo suomalaisessa uutiskulttuurissa ja toimi Yleisradiossa lähes 40 vuotta. Lindin ura alkoi 1965, ja hänet muistetaan erityisesti Neuvostoliiton hajoamisen uutisoinnista.
Aiheesta on julkaistu 14 juttua, 11 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.6.2026 klo 23:32, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, Yle Uutiset, Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Arvi Lind on kuollut 85-vuotiaana • Arvi Lind, tunnettu uutisankkuri, kuoli • Arvi Lind kuoli 85-vuotiaana.
Arvi Lind on kuollut 85-vuotiaana
Arvi Lind, tunnettu uutistenlukija, on kuollut. Hän oli 85-vuotias. Lind toimi Yleisradiossa lähes 40 vuotta. Hän aloitti uransa 1965 ja oli tärkeä osa suomalaista uutiskulttuuria.
Arvi Lind, tunnettu televisiouutisten juontaja, on kuollut 85-vuotiaana. Hän oli merkittävä hahmo suomalaisessa uutiskulttuurissa ja toimi Yleisradiossa lähes 40 vuotta. Lindin ura alkoi 1965, ja hänet muistetaan erityisesti…
Uutisankkuri Arvi Lind on kuollut sunnuntaina, kertoo Yleisradio. Lind oli pitkän uran tehnyt uutiskasvo, joka tuli tunnetuksi miljoonille suomalaisille. Hänen urastaan on koottu kuvakooste, joka esittelee merkittäviä hetkiä…
Yleisradion entinen uutisankkuri Arvi Lind on kuollut 85-vuotiaana. Kollegat kuvailevat häntä sekä asialliseksi uutisankkuriksi että työyhteisön ilopilleriksi, joka piti yllä yhteishenkeä. Lindin ura kesti lähes 40 vuotta, ja…
Ylen uutisankkuri Arvi Lind on kuollut 85-vuotiaana. Hän työskenteli Ylessä lähes 40 vuotta uutistoimittajana ja tv-uutisten tuottajana. Lindin viimeinen lähetys uutisankkurina oli lokakuussa 2003.
Ylen uutisankkuri Arvi Lind on kuollut 85-vuotiaana. Hän toimi uutistoimittajana ja tv-uutisten tuottajana lähes 40 vuotta. Lindin viimeinen lähetys uutisankkurina oli lokakuussa 2003.
Ylen uutisankkuri Arvi Lind on kuollut 85-vuotiaana. Hän oli pitkään mukana uutistoiminnassa ja toimi uutisten tuottajana lähes 40 vuotta. Lindin viimeinen lähetys uutisankkurina nähtiin vuonna 2003.
Ylen uutisankkuri Arvi Lind on kuollut 85-vuotiaana. Hän työskenteli Ylessä lähes 40 vuotta uutistoimittajana ja tv-uutisten tuottajana. Lindin viimeinen lähetys uutisankkurina oli lokakuussa 2003.
Ylen tunnettu uutisankkuri Arvi Lind on kuollut 85-vuotiaana. Hän työskenteli Ylen uutistoimittajana ja tv-uutisten tuottajana lähes 40 vuotta. Lindin viimeinen lähetys uutisankkurina oli lokakuussa 2003.
Pitkän uran tehnyt uutisankkuri Arvi Lind on kuollut 85-vuotiaana. Hän työskenteli Yleisradiossa vuodesta 1965 ja tuli tunnetuksi erityisesti TV-uutisten uutisankkurina. Lindin viimeistä uutislähetystä seurasi yli 1,6 miljoonaa katsojaa.
Ylen uutisankkuri Arvi Lind on kuollut sunnuntaiaamuna. Hän syntyi vuonna 1940 ja oli tunnettu pitkän uransa vuoksi. Lindin poismeno herättää surua uutismaailmassa.
Arvi Lind, Ylen tunnettu uutisankkuri, on kuollut sunnuntaiaamuna. Hän oli pitkään mukana suomalaisessa uutistoiminnassa ja jätti merkittävän jäljen alalle. Uutinen on edelleen päivittymässä.
Pitkän uran Yleisradiossa tehnyt Arvi Lind on kuollut 85-vuotiaana. Hän oli tunnettu uutisankkuri ja toimi Ylen TV-uutisissa vuodesta 1965 aina eläkkeelle jäämiseensä vuonna 2004 saakka. Lindin viimeistä uutislähetystä…
Arvi Lind, tunnettu uutisankkuri, kuoli sunnuntaiaamuna. Hän työskenteli Yleisradiossa vuodesta 1967 ja oli mukana monissa historiallisissa uutistapahtumissa. Lindin elämästä ja urasta kertovat…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #ArviLind, #Yleisradio
Yleisradion iltakymmenen uutisissa muistettiin Arvi Lindin kuolemaa, esittämällä hänen omaa ääntään. MTV:n Kymmenen uutisissa uutisankkuri Maija Lehmusvirta kertoi Lindin pitkästä urasta Yleisradiossa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #ArviLind, #Yleisradio
Eppu Normaali esiintyi perjantaina Helsingissä osana jäähyväiskiertuettaan. Suuren suosion vuoksi yhtye järjestää toisen konsertin lauantaina. Eppu Normaali lopettaa julkiset esiintymiset tämän vuoden…
Kulttuuri
Brittiläinen näyttelijä Anthony Head on kuollut 72-vuotiaana. Hän menehtyi keuhkokuumeen aiheuttamiin komplikaatioihin perheensä ympäröimänä. Head tunnettiin erityisesti rooleistaan tv-sarjoissa kuten Buffy vampyyrintappaja…
Kulttuuri
Uuden Musiikin Kilpailun päätuottaja Anssi Autio on päättänyt lopettaa tehtävänsä. Hän on ollut mukana kilpailun perustamisesta vuodesta 2011 ja kiittää Ylen johtoa…
Kulttuuri
Ilkka Vuojala on julkaissut uuden teoksen, joka herättää kiinnostusta lukijoiden keskuudessa. Teos käsittelee ajankohtaisia aiheita ja tarjoaa uusia näkökulmia. Kirjailija toivoo, että…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinän kukinta on alkamassa eteläisessä Lapissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan lounaisosissa. Muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisia määriä maan lounaisosissa ja Uudellamaalla. Määrät jäävät enimmäkseen vähäisiksi muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.