Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Karoliina Partanen valittiin kokoomuksen varapuheenjohtajaksi, ja Päijät-Hämeen käräjäoikeudessa nostettiin syytteet marja-alan ihmiskauppajutussa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lappeenrannassa videolle tallentui auto, joka oli pysäköity parkkihallin sisäänkäynnin eteen. Tämä estää muiden autojen pääsyn sisään ja ulos. Video on herättänyt voimakkaita reaktioita sosiaalisessa mediassa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lappeenrannassa videolle tallentui auto, joka oli pysäköity parkkihallin sisäänkäynnin eteen. Tämä estää muiden autojen pääsyn sisään ja ulos. Video on herättänyt voimakkaita reaktioita sosiaalisessa mediassa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.6.2026 klo 20:17, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lappeenrannan Audi-kuski herättää hämmennystä • Seppo-nimi herättää hämmennystä ulkomailla.
Audi-kuski pysäköi huonosti
Lappeenrannassa autoilija pysäköi autonsa huonosti parkkihallin eteen. Tämä estää muiden pääsyn parkkihalliin. Videosta on tullut suosittu sosiaalisessa mediassa. Ihmiset kommentoivat tilannetta eri tavoin.
Lappeenrannassa videolle tallentui auto, joka oli pysäköity parkkihallin sisäänkäynnin eteen. Tämä estää muiden autojen pääsyn sisään ja ulos. Video on herättänyt voimakkaita reaktioita sosiaalisessa mediassa.
Suomalainen etunimi Seppo aiheuttaa huvittuneita reaktioita erityisesti Australiassa ja Britanniassa. Nimi on slangitermi, joka yhdistetään amerikkalaisiin ja voi olla halventava. Yhdysvaltalainen turisti ihmetteli, miksi häntä kutsuttiin sepoksi Australiassa.
Jyväskylässä parkkikiekon oikeaoppinen käyttö on herättänyt vilkasta keskustelua sosiaalisessa mediassa. Erityisesti yksi tapaus, jossa autoilija sai pysäköintivirhemaksun, on saanut paljon huomiota. Pysäköinnintarkastaja…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Pysäköinti
Helsingissä tapahtui onnettomuus, jossa linja-auto ajautui naisen yli. Onnettomuushetkellä bussissa ei ollut kuljettajaa tai matkustajia. Bussiyhtiön toimitusjohtaja kertoi, että bussi oli juuri…
Liikenne
Kannonkoskella tapahtui eilen illalla pienlentokoneen onnettomuus, jossa lentäjä menehtyi. Onnettomuus tapahtui epävirallisella lentopaikalla, joka ei kuulu viranomaisten valvontaan. Onnettomuustutkintakeskus on aloittanut tutkinnan.
Liikenne
Kannonkoskella tapahtui torstai-iltana pienlentokoneonnettomuus, kun Piper Cherokee 180 -kone putosi metsään. Onnettomuustutkintakeskus Otkes tutkii tapahtumapaikkaa selvittääkseen onnettomuuden syitä. Koneessa oli vain lentäjä,…
Liikenne
Kannonkoskella tapahtui torstaina pienkoneonnettomuus harrastelentokentän lähellä. Lentäjä on toimitettu jatkohoitoon, mutta koneessa ei ollut muita matkustajia. Poliisi tiedottaa asiasta lisää perjantaina, mikäli…
Liikenne
Oulussa hälytysajossa ollut ambulanssi kolaroi henkilöauton kanssa ja kaatui kyljelleen. Onnettomuus tapahtui Kainuuntiellä lähellä yliopistollista keskussairaalaa. Potilas oli ambulanssissa, mutta hänen tilastaan…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinän kukinta on alkamassa eteläisessä Lapissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan lounaisosissa. Muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisia määriä maan lounaisosissa ja Uudellamaalla. Määrät jäävät enimmäkseen vähäisiksi muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.