Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lapin poliisi on ottanut kiinni kaksi miestä erikoisessa tilanteessa. Kemijärvellä poliisipartio huomasi metsässä ajoneuvon, jonka päälle oli kaatunut puu. Yksi miehistä pakeni poliisia, mutta hänet löydettiin piiloutuneena pressun alta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lapin poliisi on ottanut kiinni kaksi miestä erikoisessa tilanteessa. Kemijärvellä poliisipartio huomasi metsässä ajoneuvon, jonka päälle oli kaatunut puu. Yksi miehistä pakeni poliisia, mutta hänet löydettiin piiloutuneena pressun alta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.6.2026 klo 16:28, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poliisi otti kiinni kaksi miestä.
Poliisi otti kiinni kaksi miestä
Lapin poliisi on ottanut kiinni kaksi miestä erikoisessa tilanteessa. Kemijärvellä poliisi näki metsässä ajoneuvon, jonka päällä oli puu. Toinen mies pakeni, mutta hänet löydettiin pressun alta. Tapahtumat liittyvät rattijuopumukseen ja liikenneturvallisuuden vaarantamiseen.
Lapin poliisi on ottanut kiinni kaksi miestä erikoisessa tilanteessa. Kemijärvellä poliisipartio huomasi metsässä ajoneuvon, jonka päälle oli kaatunut puu. Yksi miehistä pakeni poliisia, mutta hänet löydettiin piiloutuneena pressun…
Kuopiossa BMW-kuskin epäillään ajaneen tahallaan nuoren päälle suojatiellä. Kuljettajaa epäillään tapon yrityksestä ja törkeästä rattijuopumuksesta. Poliisi pyytää yleisöltä havaintoja auton liikkeistä.
Rikos • jaetut avainsanat: #Rattijuopumus
Päijät-Hämeen käräjäoikeudessa on nostettu syytteet neljää henkilöä vastaan liittyen Arctic Group -konsernin ihmiskauppajuttuun. Syytettyinä on ihmiskaupasta ja laittoman maahantulon järjestämisestä. Kaksi henkilöä…
Rikos
Oulussa tapahtui puukotus, jonka poliisi epäilee olevan viharikos. Mies hyökkäsi naisen kimppuun teräaseella, ja uhri sai vammoja, mutta hänen tilansa ei ole…
Rikos
Keski-ikäinen mies on epäiltynä pahoinpitelystä junassa, jossa hän kuristi ja hakkasi nuorta naiskonduktööriä. Väkivaltatilanne tapahtui Helsingistä Tampereelle matkanneessa IC-junassa torstain vastaisena yönä.…
Rikos
34-vuotias Juuso Sakari Lehtonen sai elinkautisen tuomion naisen murhasta Tuusulassa. Oikeus totesi hänen olleen syyntakeinen ja syyllistyneen myös muihin rikoksiin, kuten vapaudenriistoon…
Rikos
Milan Jaff, 26, on syytetty törkeästä lapsenraiskauksesta, joka tapahtui Helsingissä heinäkuussa 2019. Syyte nostettiin Helsingin käräjäoikeudessa toukokuussa 2026. Jaffilla on aiempaa rikoshistoriaa,…
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienten itiöitä on ilmassa kohtalaisesti maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sade laskee siitepölymääriä.