Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomessa sää on lähipäivinä vaihtelevaa, kun pohjoisessa sataa ja etelässä paistaa aurinko. Lämpimät ilmamassat ovat nostaneet uimavesien lämpötiloja tavanomaista korkeammiksi. Tulevina päivinä lämpötilat pysyvät parinkymmenen asteen tuntumassa, mutta viilenevät hieman sadepäivinä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomessa sää on lähipäivinä vaihtelevaa, kun pohjoisessa sataa ja etelässä paistaa aurinko. Lämpimät ilmamassat ovat nostaneet uimavesien lämpötiloja tavanomaista korkeammiksi. Tulevina päivinä lämpötilat pysyvät parinkymmenen asteen tuntumassa, mutta viilenevät hieman sadepäivinä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.6.2026 klo 15:57, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Sää vaihtelee, uimavesi lämpenee Suomessa.
Sää vaihtelee Suomessa
Suomessa sää on vaihtelevaa. Pohjoisessa sataa ja ukkostaa, etelässä on aurinkoista. Uimavesien lämpötila on korkeampi kuin normaalisti. Lämpötilat ovat parinkymmenen asteen tuntumassa, mutta sadepäivinä ne laskevat.
Suomessa sää on lähipäivinä vaihtelevaa, kun pohjoisessa sataa ja etelässä paistaa aurinko. Lämpimät ilmamassat ovat nostaneet uimavesien lämpötiloja tavanomaista korkeammiksi. Tulevina päivinä lämpötilat pysyvät parinkymmenen asteen tuntumassa, mutta…
Sunnuntaina sää vaihtelee Suomessa. Etelässä nautitaan kesäisestä lämmöstä, kun taas pohjoisessa esiintyy sade- ja ukkoskuuroja. Lapissa on voimassa varoituksia voimakkaista ukkospuuskista, mutta…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Suomessa on sunnuntaina aurinkoinen ja poutainen sää, vaikka Pohjanmaalla ja keskiosassa esiintyy paikallisia sateita. Lämpötilat vaihtelevat 20 ja 25 asteen välillä. Alkavalla…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Meteorologi Markus Mäntykannas ennustaa kesälle helteitä ja pitkiä kuivia jaksoja. Erityisesti ensi viikolla lämpötilat nousevat Pohjois-Suomessa tavanomaista korkeammiksi. Juhannusviikolla sää kuitenkin viilenee…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Kesä
Lauantaina iltapäivällä rankkasateet iskevät Suomen etelä- ja länsiosiin. Sadetutkasta näkyy voimakkaat sateet, ja Uudellamaalla ja Ahvenanmaalla sadekertymät voivat nousta jopa 30 millimetriin.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Moni suomalainen herää tänään sateiseen aamuun, erityisesti Etelä- ja Länsi-Suomessa. Sateen ja ukkosen mahdollisuus on suurin länsiosassa, mutta sunnuntaina sateet siirtyvät pohjoiseen.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Kesäkuun ensimmäisenä viikonloppuna Savossa nautitaan lämpöisistä säistä, vaikka sadekuurot ovat mahdollisia. Uimarit voivat odottaa järvivesien lämpenevän, mikä houkuttelee vesille. Lämpötilat lähestyvät hellerajaa.
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Kesä, #Sää
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.