Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Hirvenvasa juoksi aitojen sisällä Turun Pansiossa, ja paikallinen riistayhdistys häätää sitä pois. Tilanne herätti huomiota, ja poliisi tarkasti tapahtuman. Lukija kertoi, että hirvi vaikutti hätääntyneeltä ja yritti päästä pakoon.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Hirvenvasa juoksi aitojen sisällä Turun Pansiossa, ja paikallinen riistayhdistys häätää sitä pois. Tilanne herätti huomiota, ja poliisi tarkasti tapahtuman. Lukija kertoi, että hirvi vaikutti hätääntyneeltä ja yritti päästä pakoon.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.6.2026 klo 15:50, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Hirvenvasa jäi jumiin aitojen sisälle.
Hirvenvasa jäi jumiin aitojen sisälle
Hirvenvasa juoksi aitojen sisällä Turussa. Paikallinen riistayhdistys meni auttamaan hirveä. Tilanne herätti huomiota, ja poliisi tarkasti asian. Hirvi vaikutti hätääntyneeltä ja yritti päästä pois aidatulta alueelta.
Hirvenvasa juoksi aitojen sisällä Turun Pansiossa, ja paikallinen riistayhdistys häätää sitä pois. Tilanne herätti huomiota, ja poliisi tarkasti tapahtuman. Lukija kertoi, että hirvi vaikutti hätääntyneeltä ja yritti päästä…
Hirvi eksyi torstai-iltana Turun Mäntymäessä sijaitsevan Purokoulun pihaan. Lounais-Suomen poliisi vahvisti, että eläin oli päätynyt kaupunkialueelle ja kuollut. Tapauksesta ei aiheutunut vaaraa…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Turku, #Hirvi
Ruovedellä on annettu vaaratiedote karhun liikkeistä. Poliisi kehottaa välttämään alueella liikkumista, kunnes tilanne on rauhoittunut. Karhu on nähty Ritoniemen ja Harakkalan välisellä…
Luonto ja ympäristö
Australiassa koira pelastettiin merihädästä, kun se oli päätynyt saarelle 800 metrin päähän rannasta. Pelastajat jahtasivat koiraa tunnin ajan ennen kuin se saatiin…
Luonto ja ympäristö
Suomen ympäristökeskus Syke ei julkaise tänä kesänä viikoittaisia sinileväkatsauksia valtion rahoitusleikkausten vuoksi. Kunnat ja kaupungit vastaavat uimarantojen veden laadun seurannasta. Ensimmäinen leväkatsaus…
Luonto ja ympäristö
Birdlife Suomi järjestää viikonlopun mittaisen Pönttöbongaus-tapahtuman, jossa osallistujat tarkkailevat pöntöissä pesiviä lintuja. Tapahtuma ei ole kilpailu, vaan sen tarkoitus on kerätä tietoa…
Luonto ja ympäristö
Oulu liittyy kansainväliseen verkostoon, joka etsii ratkaisuja äärimmäisen kuumuuden ongelmiin. Mukana ovat myös Pariisi, Melbourne ja Tokio. Oulun kaupunginarkkitehti Sanna Pääkkönen kertoo,…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienten itiöitä on ilmassa kohtalaisesti maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sade laskee siitepölymääriä.