Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Euroviisujen katsojaluvut laskivat 35 miljoonalla edellisvuodesta, saavuttaen 131 miljoonaa katsojaa. EBU:n mukaan lasku näkyi erityisesti Puolassa, Britanniassa ja Ranskassa. Useat maat boikotoivat kilpailuja Israelin osallistumisen vuoksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Euroviisujen katsojaluvut laskivat 35 miljoonalla edellisvuodesta, saavuttaen 131 miljoonaa katsojaa. EBU:n mukaan lasku näkyi erityisesti Puolassa, Britanniassa ja Ranskassa. Useat maat boikotoivat kilpailuja Israelin osallistumisen vuoksi.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.6.2026 klo 15:41, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Euroviisujen katsojaluvut laskivat paljon • Euroviisujen katsojaluvut romahtivat.
Euroviisujen katsojaluvut laskivat paljon
Euroviisujen katsojaluvut ovat tippuneet 35 miljoonalla edellisvuodesta. Nyt katsojia on 131 miljoonaa. Eniten katsojat vähentyivät Puolassa, Britanniassa ja Ranskassa. Monet maat boikotoivat kisoja Israelin vuoksi.
Euroviisujen katsojaluvut laskivat 35 miljoonalla edellisvuodesta, saavuttaen 131 miljoonaa katsojaa. EBU:n mukaan lasku näkyi erityisesti Puolassa, Britanniassa ja Ranskassa. Useat maat boikotoivat kilpailuja Israelin osallistumisen vuoksi.
Euroviisujen katsojaluvut laskivat 35 miljoonalla edellisvuodesta, saavuttaen yhteensä 131 miljoonaa katsojaa. Suomi oli suurin katsojaosuus, 93 prosenttia, vaikka useat maat vetäytyivät kilpailusta. Instagramissa Euroviisuihin liittyvä sisältö tavoitti yli…
Euroviisujen katsojaluvut vähenivät 35 miljoonalla katsojalla viime vuodesta. Boikotoivat maat, kuten Alankomaat ja Islanti, eivät televisioineet kisoja, mikä vaikutti katsojamääriin. Suomi oli…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #PeteParkkonen
Ranskalaisiranilainen sarjakuvataiteilija Marjane Satrapi on kuollut 56-vuotiaana. Hänet tunnettiin erityisesti Persepolis-sarjakuvastaan, joka käsittelee aikuiseksi kasvamista Iranin islamilaisen vallankumouksen aikana. Satrapin lähipiiri kertoi,…
Kulttuuri
Euroviisuvoittaja Dara kertoi halunneensa peruuttaa osallistumisensa kilpailuun kahdesti. Hän pelkäsi ADHD:n vaikutusta esiintymiseensä ja koki suurta ahdistusta voittajaksi julistamisen jälkeen. Ammattiapu ja…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Eppu Normaali esiintyi perjantaina Helsingissä osana jäähyväiskiertuettaan. Suuren suosion vuoksi yhtye järjestää toisen konsertin lauantaina. Eppu Normaali lopettaa julkiset esiintymiset tämän vuoden…
Kulttuuri
Kulttuurin merkitys on heikentynyt Suomessa, erityisesti pienissä kunnissa. Amani Al-mehsenin kolumnissa käsitellään, kuinka sodan uhka ja taloudelliset vaikeudet ovat johtaneet kulttuuritoiminnan vähenemiseen.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Suomi
Brittiläinen näyttelijä Anthony Head on kuollut 72-vuotiaana. Hän menehtyi keuhkokuumeen aiheuttamiin komplikaatioihin perheensä ympäröimänä. Head tunnettiin erityisesti rooleistaan tv-sarjoissa kuten Buffy vampyyrintappaja…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.