Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Filippiineillä tapahtui voimakas maanjäristys, joka aiheutti kuolemia. Samanaikaisesti Suomessa alkaa suuri Naton sotaharjoitus.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Poliisi selvittää Oulun Knuutilankankaalla tapahtuneen puukotuksen mahdollisia yhteyksiä aiempiin väkivallantekoihin. Puukotuksessa mies hyökkäsi naisen kimppuun teräaseella ja käytti halventavaa kieltä. Tämä on kolmas hyökkäys ulkomaalaistaustaista henkilöä kohtaan Oulussa lyhyessä ajassa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Poliisi selvittää Oulun Knuutilankankaalla tapahtuneen puukotuksen mahdollisia yhteyksiä aiempiin väkivallantekoihin. Puukotuksessa mies hyökkäsi naisen kimppuun teräaseella ja käytti halventavaa kieltä. Tämä on kolmas hyökkäys ulkomaalaistaustaista henkilöä kohtaan Oulussa lyhyessä ajassa.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.6.2026 klo 16:30, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Oulussa tutkitaan puukotuksen taustoja • Poliisi tutkii Oulun puukotusta viharikoksena • Poliisi tutkii Oulun puukotusta.
Oulussa tutkitaan puukotusta
Oulussa tapahtui puukotus, jossa mies hyökkäsi naisen kimppuun. Hän käytti teräasetta ja halventavaa kieltä. Poliisi tutkii, liittyykö tämä aiempiin väkivallantekoihin. Tämä on jo kolmas hyökkäys ulkomaalaistaustaista henkilöä kohtaan Oulussa.
Poliisi selvittää Oulun Knuutilankankaalla tapahtuneen puukotuksen mahdollisia yhteyksiä aiempiin väkivallantekoihin. Puukotuksessa mies hyökkäsi naisen kimppuun teräaseella ja käytti halventavaa kieltä. Tämä on kolmas hyökkäys ulkomaalaistaustaista henkilöä kohtaan Oulussa…
Oulussa tapahtui perjantaina puukotus, jossa mies hyökkäsi naisen kimppuun teräaseella. Poliisi selvittää, liittyykö tapaus aiempiin väkivallantekoihin alueella. Alustavien tietojen mukaan hyökkäyksessä käytettiin halventavaa kieltä.
Oulussa tapahtui perjantaina puukotus, jossa mies hyökkäsi naisen kimppuun teräaseella. Poliisi selvittää, liittyykö tapaus aiempiin väkivallantekoihin alueella. Tapahtumassa käytettiin mahdollisesti viharikokseen viittaavaa kieltä.
Oulussa tapahtuneessa puukotuksessa poliisi pyytää teinipoikia ilmoittautumaan. Heitä ei epäillä rikoksesta, mutta he voivat auttaa tutkinnassa. Puukotus tapahtui Knuutilankankaalla, ja uhri sai vammoja, jotka eivät ole hengenvaarallisia.
Poliisi on saanut uutta tietoa Knuutilankankaan puukotuksesta, joka tapahtui perjantaina. Hyökkäys tapahtui leikkipaikan lähellä, ja poliisi pyytää paikalla olleita teini-ikäisiä poikia ilmoittautumaan. Epäilty poistui paikalta Oulun pyöräilyn pääreittiä…
Poliisi pyytää Knuutilankankaan leikkipaikalla puukotuksen aikaan olleita teinipoikia ilmoittautumaan. Puukotus tapahtui kello 19.30–20 välillä, ja paikalla oli nuorista koostunut ryhmä. Poliisi ei epäile heitä rikoksesta, mutta haluaa kuulla…
Oulussa tapahtui puukotus, jonka poliisi epäilee olevan viharikos. Mies hyökkäsi naisen kimppuun teräaseella, ja uhri sai vammoja, mutta hänen tilansa ei ole…
Rikos • jaetut avainsanat: #Oulu, #Viharikos
Oulun poliisi on saanut päätökseen esitutkinnan, jossa epäillään suomalaisen yhtiön erehdyttämistä sijoittamaan yli kolme miljoonaa euroa teknologiayhtiö Urokseen. Poliisin mukaan sijoitus perustui…
Rikos • jaetut avainsanat: #Oulu, #Poliisi
Knuutilankankaalla tapahtui perjantaina puukotus, joka herätti huolta alueen asukkaissa. Moni on pitänyt lähiötä rauhallisena ja turvallisena, mutta tapahtuma on saanut ihmiset kyseenalaistamaan…
Rikos • jaetut avainsanat: #Knuutilankangas, #Oulu
Oulun Knuutilankankaalla tapahtui perjantai-iltana puukotus, jossa ulkomaalaistaustainen nainen sai vammoja. Poliisin mukaan teosta epäilty mies oli liikkunut polkupyörällä ja käyttänyt halventavaa kieltä.…
Rikos • jaetut avainsanat: #Oulu, #Puukotus
Oulun poliisi on saanut kiinni miehen, joka on pakoillut oikeudenkäyntiä tammikuusta lähtien. Mies vastusti kiinniottoa, mutta poliisikoira jäljesti hänet. Hänet on toimitettu…
Rikos • jaetut avainsanat: #Oulu
Vaasassa mies ajoi anastetulla traktorilla huumeiden vaikutuksen alaisena. Hän esitteli veistä ja aiheutti vaaraa muille tielläliikkujille. Poliisi sai useita ilmoituksia miehen toimista…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.