Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Poliittiset valinnat superviikonloppuna. Kokoomus päättää tänään varapuheenjohtajistostaan puoluekokouksessaan Jyväskylässä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Rico Salmela ajoi viidenneksi Moto3-sarjan Unkarin osakilpailussa, mikä on hänen uransa paras sijoitus. Viimeisellä kierroksella tapahtui kolari, mutta Salmela selviytyi ilman kaatumista. Hän sai kilpailusta 11 MM-pistettä ja on sarjassa 14. Sijalla.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Rico Salmela ajoi viidenneksi Moto3-sarjan Unkarin osakilpailussa, mikä on hänen uransa paras sijoitus. Viimeisellä kierroksella tapahtui kolari, mutta Salmela selviytyi ilman kaatumista. Hän sai kilpailusta 11 MM-pistettä ja on sarjassa 14. Sijalla.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.6.2026 klo 15:48, pääluokka Moottoriurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Rico Salmela saavutti uransa parhaan sijoituksen • Rico Salmela sijoittui viidenneksi Unkarissa.
Rico Salmela sai hyvän sijoituksen
Rico Salmela ajoi viidenneksi Moto3-sarjassa Unkarissa. Tämä on hänen paras sijoituksensa urallaan. Viimeisellä kierroksella tapahtui kolari, mutta Salmela ei kaatunut. Hän sai kilpailusta 11 pistettä ja on 14. Sarjassa. Seuraava kilpailu on Tšekissä juhannuksena.
Rico Salmela ajoi viidenneksi Moto3-sarjan Unkarin osakilpailussa, mikä on hänen uransa paras sijoitus. Viimeisellä kierroksella tapahtui kolari, mutta Salmela selviytyi ilman kaatumista. Hän sai kilpailusta 11 MM-pistettä ja…
Rico Salmela saavutti uransa parhaan sijoituksen Moto3-luokassa, ollen viides Unkarin kisassa. Kisa päättyi dramaattisesti joukkokolarin vuoksi, ja lopputulokset määräytyivät ennen onnettomuutta. Vain Salmela ja Álvaro Carpe selvisivät kolarista…
Suomalaiskuljettaja Erno Kostamo on loukkaantunut Isle of Man TT -kilpailussa. Onnettomuus tapahtui Senior TT -kilpailussa, mikä johti kisan keskeyttämiseen punaisella lipulla. Kostamo…
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #Moottoriurheilu
Rico Salmela, 18, kaatui hurjasti Moto3-luokan MM-osakilpailussa Italiassa, mutta selvisi ilman loukkaantumisia. Hän oli noussut kymmenen parhaan joukkoon ennen kaatumistaan. Salmela kertoi…
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #RicoSalmela, #Moto3
Rico Salmela, 18, kaatui Moto3-luokan MM-osakilpailussa Italiassa, mutta ei loukkaantunut. Hän oli noussut kymmenen parhaan joukkoon ennen kaatumistaan. Salmela kommentoi, että kisassa…
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #RicoSalmela, #Moto3
Rico Salmela keskeytti Moto3-kilpailun Italiassa ajovirheen vuoksi. Salmela liukui ulos radalta, mutta nousi nopeasti jaloilleen. Voittoon ajoi Brian Uriarte, joka saavutti ensimmäisen…
Moottoriurheilu • jaetut avainsanat: #RicoSalmela, #Moto3
Kimi Antonelli jatkoi vahvaa kauttaan ja voitti paalupaikan Monacon Formula ykkösten aika-ajossa. Hän voitti Max Verstappenin vain 0,043 sekunnilla. Lewis Hamilton ja…
Moottoriurheilu
Oliver Solberg keskeytti kilpailun MM-rallissa ajettuaan autonsa puuhun. Hänen tallikaverinsa Sebastien Ogier kritisoi Solbergia riskeistä suoraan TV-lähetyksessä. Ralliasiantuntija Jonne Halttunen ihmettelee Solbergin…
Moottoriurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinän kukinta on alkamassa eteläisessä Lapissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan lounaisosissa. Muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisia määriä maan lounaisosissa ja Uudellamaalla. Määrät jäävät enimmäkseen vähäisiksi muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.