Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lapissa on voimassa varoitus rajusta ukonilmasta, joka sisältää runsasta ukkosta ja salamointia. Ilmatieteen laitos on antanut varoituksen, joka on voimassa tänään puolestapäivästä myöhäiseen iltaan. Iltapäivällä ja alkuillasta odotetaan voimakkaita sateita ja tuulenpuuskia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lapissa on voimassa varoitus rajusta ukonilmasta, joka sisältää runsasta ukkosta ja salamointia. Ilmatieteen laitos on antanut varoituksen, joka on voimassa tänään puolestapäivästä myöhäiseen iltaan. Iltapäivällä ja alkuillasta odotetaan voimakkaita sateita ja tuulenpuuskia.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.6.2026 klo 12:28, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Varoitus rajusta ukonilmasta Lapissa.
Ukonilmavaroitus on voimassa Lapissa
Lapissa on ukonilmavaroitus. Siellä voi olla paljon ukkosta ja salamointia. Varoitus on voimassa tänään iltapäivästä iltaan. Iltapäivällä ja alkuillasta voi tulla voimakkaita sateita ja tuulenpuuskia. Illalla tilanne rauhoittuu.
Lapissa on voimassa varoitus rajusta ukonilmasta, joka sisältää runsasta ukkosta ja salamointia. Ilmatieteen laitos on antanut varoituksen, joka on voimassa tänään puolestapäivästä myöhäiseen iltaan. Iltapäivällä ja alkuillasta odotetaan…
Tampereella mitattiin torstaina ensimmäistä kertaa tänä vuonna yli 25 asteen lämpötila. Hellekausi alkoi Ilmatieteen laitoksen mittausasemalla kello 13.00, kun lämpötila nousi 25,1…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos
Ilmatieteen laitoksen mukaan Suomessa on luvassa laajalti sadetta ja ukkosta viikonloppuna. Perjantaina lännessä alkaa pilvisyys ja kuurot, kun taas itä- ja pohjoisosissa…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos
Ruovedellä on annettu vaaratiedote karhun liikkeistä. Poliisi kehottaa välttämään alueella liikkumista, kunnes tilanne on rauhoittunut. Karhu on nähty Ritoniemen ja Harakkalan välisellä…
Luonto ja ympäristö
Lännestä saapuva sadealue tuo viikonloppuna runsaita sateita maan länsiosiin, mikä helpottaa kuivuutta. Sateet leviävät pohjoiseen, ja sunnuntaina Lapissa voi esiintyä ukkoskuuroja. Muualla…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos
Australiassa koira pelastettiin merihädästä, kun se oli päätynyt saarelle 800 metrin päähän rannasta. Pelastajat jahtasivat koiraa tunnin ajan ennen kuin se saatiin…
Luonto ja ympäristö
Suomen ympäristökeskus Syke ei julkaise tänä kesänä viikoittaisia sinileväkatsauksia valtion rahoitusleikkausten vuoksi. Kunnat ja kaupungit vastaavat uimarantojen veden laadun seurannasta. Ensimmäinen leväkatsaus…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.