Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Poliittiset valinnat superviikonloppuna. Kokoomus päättää tänään varapuheenjohtajistostaan puoluekokouksessaan Jyväskylässä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingissä tapahtuneessa bussionnettomuudessa menehtyi uhri, kertoo poliisi. Onnettomuus tapahtui eilen, ja tilanne on edelleen tutkinnan kohteena.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingissä tapahtuneessa bussionnettomuudessa menehtyi uhri, kertoo poliisi. Onnettomuus tapahtui eilen, ja tilanne on edelleen tutkinnan kohteena.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.6.2026 klo 12:42, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Helsingin bussionnettomuuden uhri kuoli • Senaatintorin bussiturmassa ei teknistä vikaa.
Helsingin bussionnettomuuden uhri kuoli
Helsingissä tapahtui bussionnettomuus. Onnettomuudessa yksi henkilö kuoli. Poliisi kertoo asiasta tiedotteessaan. Tutkinta on käynnissä.
Helsingissä tapahtuneessa bussionnettomuudessa menehtyi uhri, kertoo poliisi. Onnettomuus tapahtui eilen, ja tilanne on edelleen tutkinnan kohteena.
Helsingin Senaatintorin bussiturmassa ei ole löytynyt viitteitä teknisestä viasta. Onnettomuustutkinnan mukaan bussi saattoi liikkua inhimillisen erehdyksen vuoksi, kun käsijarrua ei ollut kytketty. Nainen, joka ylitti suojatietä, loukkaantui vakavasti.
Helsingissä tapahtui onnettomuus, jossa linja-auto ajautui naisen yli. Onnettomuushetkellä bussissa ei ollut kuljettajaa tai matkustajia. Bussiyhtiön toimitusjohtaja kertoi, että bussi oli juuri…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Helsinki
Helsingissä tyhjillään ollut bussi valui kadulla ja törmäsi suojatiellä jalankulkijaan. Nainen loukkaantui vakavasti ja toimitettiin sairaalahoitoon. Poliisi tutkii tapausta liikenneturvallisuuden vaarantamisena.
Liikenne • jaetut avainsanat: #Helsinki
Poliisi tutkii konduktöörin pahoinpitelyä junassa, joka matkasi Helsingistä Tampereelle. Tapaus tapahtui torstain vastaisena yönä, kun matkustaja hermostui ja hyökkäsi konduktöörin kimppuun. Poliisi…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Helsinki
Nuori kuljettaja ajoi Helsingissä ylinopeutta poliisia vastaan. Hänen autonsa nopeus oli jopa 110 km/h, vaikka alueen rajoitus oli 40 km/h. Poliisi sai…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Poliisi
Kannonkoskella tapahtui eilen illalla pienlentokoneen onnettomuus, jossa lentäjä menehtyi. Onnettomuus tapahtui epävirallisella lentopaikalla, joka ei kuulu viranomaisten valvontaan. Onnettomuustutkintakeskus on aloittanut tutkinnan.
Liikenne
Kannonkoskella tapahtui torstai-iltana pienlentokoneonnettomuus, kun Piper Cherokee 180 -kone putosi metsään. Onnettomuustutkintakeskus Otkes tutkii tapahtumapaikkaa selvittääkseen onnettomuuden syitä. Koneessa oli vain lentäjä,…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinän kukinta on alkamassa eteläisessä Lapissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan lounaisosissa. Muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisia määriä maan lounaisosissa ja Uudellamaalla. Määrät jäävät enimmäkseen vähäisiksi muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.