Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Latviassa drooni päätyi ilmatilaan häirinnän vuoksi, ex-johtaja sai tuomion ihmiskaupasta ja Terveystalo ostaa Silmäaseman yli 570 miljoonalla eurolla.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tohmajärven alueella on tutkittu epäiltyä laitonta rajanylitystä Suomesta Venäjälle ja takaisin. Rajavartiosto otti miehen kiinni lauantaina, ja asiasta on aloitettu esitutkinta valtionrajarikoksesta. Pohjois-Karjalan rajavaltuutettu on ollut yhteydessä Venäjän viranomaisiin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tohmajärven alueella on tutkittu epäiltyä laitonta rajanylitystä Suomesta Venäjälle ja takaisin. Rajavartiosto otti miehen kiinni lauantaina, ja asiasta on aloitettu esitutkinta valtionrajarikoksesta. Pohjois-Karjalan rajavaltuutettu on ollut yhteydessä Venäjän viranomaisiin.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.6.2026 klo 10:12, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Mies epäillään laittomasta rajanylityksestä • Mies epäillään laittomasta rajanylityksestä • Mies epäillään laittomasta rajanylityksestä.
Mies ylitti rajan laittomasti
Tohmajärvellä on tapahtunut laiton rajanylitys. Mies ylitti rajan Suomesta Venäjälle ja takaisin. Rajavartiosto otti hänet kiinni lauantaina. Tapauksesta on aloitettu esitutkinta.
Tohmajärven alueella on tutkittu epäiltyä laitonta rajanylitystä Suomesta Venäjälle ja takaisin. Rajavartiosto otti miehen kiinni lauantaina, ja asiasta on aloitettu esitutkinta valtionrajarikoksesta. Pohjois-Karjalan rajavaltuutettu on ollut yhteydessä Venäjän…
Rajavartiosto tutkii tapausta, jossa mies ylitti rajan Suomesta Venäjälle ja palasi takaisin. Ylitys tapahtui Tohmajärven alueella, ja mies otettiin kiinni lauantaina. Esitutkinta on aloitettu valtionrajarikoksesta.
Rajavartiosto tutkii tapausta, jossa mies ylitti rajan Suomesta Venäjälle ja palasi takaisin. Ylitys tapahtui Tohmajärven alueella, ja mies otettiin kiinni lauantaina. Tapauksesta on aloitettu esitutkinta valtionrajarikoksena.
Tohmajärvellä tapahtui lauantaina laiton rajanylitys, jonka seurauksena mies otettiin kiinni. Rajavartiosto tutkii tapausta valtionrajarikoksena, ja esitutkinta on käynnistetty. Tapahtuma liittyy rajanylitykseen Suomesta Venäjälle ja takaisin.
Päijät-Hämeen käräjäoikeudessa on nostettu syytteet neljää henkilöä vastaan liittyen Arctic Group -konsernin ihmiskauppajuttuun. Syytettyinä on ihmiskaupasta ja laittoman maahantulon järjestämisestä. Kaksi henkilöä…
Rikos
Oulussa tapahtui puukotus, jonka poliisi epäilee olevan viharikos. Mies hyökkäsi naisen kimppuun teräaseella, ja uhri sai vammoja, mutta hänen tilansa ei ole…
Rikos
Keski-ikäinen mies on epäiltynä pahoinpitelystä junassa, jossa hän kuristi ja hakkasi nuorta naiskonduktööriä. Väkivaltatilanne tapahtui Helsingistä Tampereelle matkanneessa IC-junassa torstain vastaisena yönä.…
Rikos
34-vuotias Juuso Sakari Lehtonen sai elinkautisen tuomion naisen murhasta Tuusulassa. Oikeus totesi hänen olleen syyntakeinen ja syyllistyneen myös muihin rikoksiin, kuten vapaudenriistoon…
Rikos
Milan Jaff, 26, on syytetty törkeästä lapsenraiskauksesta, joka tapahtui Helsingissä heinäkuussa 2019. Syyte nostettiin Helsingin käräjäoikeudessa toukokuussa 2026. Jaffilla on aiempaa rikoshistoriaa,…
Rikos
Oulun poliisi on saanut kiinni miehen, joka on pakoillut oikeudenkäyntiä tammikuusta lähtien. Mies vastusti kiinniottoa, mutta poliisikoira jäljesti hänet. Hänet on toimitettu…
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.