Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Suomalainen yritti luvattomasti ylittää rajan Venäjälle, ja poliisi epäilee mopoilijaa törkeästä rikoksesta. Teollisuuden uudet tilaukset kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Vanhan Vaasan rauniokirkon kunto on heikentynyt ja se tarvitsee suojelua. Kirkon rappeutuminen herättää huolta, että jälkipolville jää vain kiviröykkiö. Paikan historia ja merkitys vaativat huomiota ja toimenpiteitä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Vanhan Vaasan rauniokirkon kunto on heikentynyt ja se tarvitsee suojelua. Kirkon rappeutuminen herättää huolta, että jälkipolville jää vain kiviröykkiö. Paikan historia ja merkitys vaativat huomiota ja toimenpiteitä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.6.2026 klo 07:00, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Vanhan Vaasan rauniokirkko kaipaa suojelua.
Vanhan Vaasan rauniokirkko kaipaa suojelua
Vanhan Vaasan rauniokirkko on huonossa kunnossa. Kirkko on rappeutunut ja se tarvitsee apua. On tärkeää suojella tätä historiallista paikkaa. Muuten jälkipolville voi jäädä vain kiviröykkiö.
Vanhan Vaasan rauniokirkon kunto on heikentynyt ja se tarvitsee suojelua. Kirkon rappeutuminen herättää huolta, että jälkipolville jää vain kiviröykkiö. Paikan historia ja merkitys vaativat huomiota ja toimenpiteitä.
Ruovedellä on annettu vaaratiedote karhun liikkeistä. Poliisi kehottaa välttämään alueella liikkumista, kunnes tilanne on rauhoittunut. Karhu on nähty Ritoniemen ja Harakkalan välisellä…
Luonto ja ympäristö
Australiassa koira pelastettiin merihädästä, kun se oli päätynyt saarelle 800 metrin päähän rannasta. Pelastajat jahtasivat koiraa tunnin ajan ennen kuin se saatiin…
Luonto ja ympäristö
Tampereella mitattiin torstaina ensimmäistä kertaa tänä vuonna yli 25 asteen lämpötila. Hellekausi alkoi Ilmatieteen laitoksen mittausasemalla kello 13.00, kun lämpötila nousi 25,1…
Luonto ja ympäristö
Suomen ympäristökeskus Syke ei julkaise tänä kesänä viikoittaisia sinileväkatsauksia valtion rahoitusleikkausten vuoksi. Kunnat ja kaupungit vastaavat uimarantojen veden laadun seurannasta. Ensimmäinen leväkatsaus…
Luonto ja ympäristö
Vaasan lähimetsässä sijaitsee suojeltu metsäalue, jossa kasvaa lähes 200-vuotiaita puita. Luontopolku tarjoaa rauhallisen ympäristön lähellä kaupungin keskustaa. Alueelle on helppo päästä autolla…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Vaasa
Birdlife Suomi järjestää viikonlopun mittaisen Pönttöbongaus-tapahtuman, jossa osallistujat tarkkailevat pöntöissä pesiviä lintuja. Tapahtuma ei ole kilpailu, vaan sen tarkoitus on kerätä tietoa…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienten itiöitä on ilmassa kohtalaisesti maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sade laskee siitepölymääriä.