Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Lohjalla tapahtui kalastajan hukkuminen, ja Pakistan, Saudi-Arabia sekä Turkki ovat solmineet puolustussopimuksen. Iäkäs kalastaja hukkui Lohjalla perjantaina.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvaltain jalkapallon MM-kisojen avausottelu on uhattuna lakon vuoksi. Lähes 2 000 SoFi-stadionin ruokapalvelutyöntekijää on äänestänyt lakon valtuuttamisen puolesta. Neuvottelut työntekijöiden ja stadionin ravintolapalveluista vastaavan yrityksen välillä jatkuvat.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvaltain jalkapallon MM-kisojen avausottelu on uhattuna lakon vuoksi. Lähes 2 000 SoFi-stadionin ruokapalvelutyöntekijää on äänestänyt lakon valtuuttamisen puolesta. Neuvottelut työntekijöiden ja stadionin ravintolapalveluista vastaavan yrityksen välillä jatkuvat.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.6.2026 klo 22:01, pääluokka Jalkapallo.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lakon uhka varjostaa Yhdysvaltojen MM-avausta SoFi-stadionilla.
Lakko voi estää MM-avausta
Yhdysvaltain jalkapallon MM-kisojen avausottelu on vaarassa. Lähes 2 000 työntekijää SoFi-stadionilla on äänestänyt lakon puolesta. Työntekijät tekevät ruokapalvelut stadionilla. Neuvottelut työntekijöiden ja yrityksen välillä jatkuvat.
Yhdysvaltain jalkapallon MM-kisojen avausottelu on uhattuna lakon vuoksi. Lähes 2 000 SoFi-stadionin ruokapalvelutyöntekijää on äänestänyt lakon valtuuttamisen puolesta. Neuvottelut työntekijöiden ja stadionin ravintolapalveluista vastaavan yrityksen välillä jatkuvat.
Jalkapallon MM-kisat järjestetään Yhdysvalloissa, Kanadassa ja Meksikossa 11. kesäkuuta – 19. heinäkuuta. Turnaukseen osallistuu ennätykselliset 48 joukkuetta, jotka kilpailevat 12 lohkossa. Otteluohjelma…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat
Saksan jalkapalloliitto on ilmoittanut, että 18-vuotias Lennart Karl ei voi pelata MM-turnauksessa loukkaantumisen vuoksi. Karl loukkaantui harjoituksissa, mutta hänen poissaolonsa ei vaikuta…
Jalkapallo
Suomen jalkapallomaajoukkue Huuhkajat hävisi Unkarille 2–1 ystävyysottelussa. Unkari siirtyi johtoon kahdella maalilla ensimmäisellä puoliajalla, mutta Toni Miettinen teki Huuhkajille yhden maalin toisella…
Jalkapallo
Suomen naisten jalkapallomaajoukkue, Helmarit, voitti Slovakian runsasmaalisesti MM-karsinnoissa. Voitto nosti Helmarit tasapisteisiin Portugalin kanssa B-liigan kolmoslohkon kärjessä. Liigavaiheen päätösmatsi pelataan Tampereella ensi…
Jalkapallo
Jesse Joronen, 33, päättää maajoukkueuransa perjantaina ystävyysottelussa Unkaria vastaan. Joronen on pelannut Huuhkajissa yli 14 vuotta ja 22 ottelua. Hän aloitti uransa…
Jalkapallo
Alle 21-vuotiaiden miesten maaottelussa Suomi voitti Ruotsin 3–1. Ottelu pelattiin Kalmarissa, ja ensimmäinen puoliaika päättyi tasatilanteessa 1–1. Suomi onnistui kääntämään pelin edukseen…
Jalkapallo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.