Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Joe Bidenin syöpä on levinnyt luustoon, ja Espanja aloittaa rajatarkastukset Italiasta. Wall Street nousi heikkojen työllisyyslukujen myötä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingissä järjestetyssä juoksutapahtumassa kuoli yksi henkilö lauantaina. Poliisi on vahvistanut tapahtuman ja kertonut, että elvytysyrityksiä tehtiin heti tapahtuman alussa. Tapahtuma oli Björn Borg Helsinki Half Marathon.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingissä järjestetyssä juoksutapahtumassa kuoli yksi henkilö lauantaina. Poliisi on vahvistanut tapahtuman ja kertonut, että elvytysyrityksiä tehtiin heti tapahtuman alussa. Tapahtuma oli Björn Borg Helsinki Half Marathon.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.6.2026 klo 21:10, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Iltalehti, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ihminen menehtyi juoksutapahtumassa Helsingissä • Ihminen kuoli juoksutapahtumassa Helsingissä • Helsingin juoksutapahtumassa kuoli ihminen.
Ihminen kuoli juoksussa Helsingissä
Helsingissä oli juoksutapahtuma lauantaina. Siinä kuoli yksi ihminen. Poliisi sanoo, että elvytys alkoi heti. Tapahtuma oli Björn Borg Helsinki Half Marathon.
Helsingissä järjestetyssä juoksutapahtumassa kuoli yksi henkilö lauantaina. Poliisi on vahvistanut tapahtuman ja kertonut, että elvytysyrityksiä tehtiin heti tapahtuman alussa. Tapahtuma oli Björn Borg Helsinki Half Marathon.
Helsingissä järjestetyssä juoksutapahtumassa kuoli tänään yksi henkilö. Poliisi tutkii kuolemansyytä, mutta ei ole vahvistanut, osallistuiko kuollut tapahtumaan. Tapahtumapäällikkö kertoi, että nuorehko mies sai sairauskohtauksen.
Helsingin keskustassa järjestetyssä Björn Borg Helsinki Half Marathon -juoksutapahtumassa on kuollut yksi henkilö. Poliisi tutkii kuolemansyytä, ja tapahtumassa oli elvytyshenkilökuntaa paikalla. Ensimmäiset juoksijat saapuivat tapahtumapaikalle aamulla.
Helsingin keskustassa järjestetyssä juoksutapahtumassa sattui elvytystilanne lauantaina aamulla. Yksi osallistujaa elvytettiin tapahtuman alussa, ja paikalle hälytettiin ambulanssi. Tapahtuman järjestäjä vahvisti, että ensihoitohenkilökunta…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Runner'sHigh
Jyväskylän Finnkinon Fantasia-elokuvateatterissa tapahtui välikohtaus perjantai-iltana Scary Movie 6 -elokuvan aikana. Henkilökunta keskeytti näytöksen häiriköinnin vuoksi, mutta häiriköijä poistui itse salista.
Kotimaa
Puolustusvoimat on asettanut tilapäisen ilmailun rajoitusalueen Kaakkois-Suomeen osana valmiuden tehostamistoimia. Rajoitus liittyy Ukrainan puolustustaisteluun ja kattaa merialueen Kotka-Haminan edustalla. Ilmatilan rajoituksia tulee…
Kotimaa
Lauantaina sää on sateinen pääkaupunkiseudulla, mutta iltaa kohden poutaantuu. Lämpötilat pysyvät 15–18 asteen välillä. Sunnuntaina sää on aurinkoisempi ja lämpötila kohoaa jälleen…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki
Markus Grönholm, Helsingin hätäkeskuksen entinen johtaja, on kuollut 11. toukokuuta 2026. Hän oli 76-vuotias ja tunnettu hätäkeskustoiminnan kehittämisestä pääkaupunkiseudulla. Grönholm aloitti uransa…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki
Helsingin Malminkartanossa tehtiin järkyttävä löytö, kun poliisi saapui lukitun oven taakse. 70-vuotiaan naisen sukulainen oli huolestunut, kun hän ei saapunut sovittuun tapaamiseen.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.