Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Antti Kaikkonen on valittu jatkamaan keskustan puheenjohtajana ilman vastaehdokkaita. Markku Siponen on valittu keskustan varapuheenjohtajaksi puoluekokouksessa Tampereella.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Andrei Vasilevski voitti jääkiekon NHL:n Vezina-palkinnon toista kertaa urallaan. Tampa Bay Lightningin maalivahti sai äänestyksessä 114 pistettä, mikä oli selvästi enemmän kuin toiseksi tullut Ilja Sorokin. Vasilevski on aiemmin voittanut palkinnon myös vuonna 2019.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Andrei Vasilevski voitti jääkiekon NHL:n Vezina-palkinnon toista kertaa urallaan. Tampa Bay Lightningin maalivahti sai äänestyksessä 114 pistettä, mikä oli selvästi enemmän kuin toiseksi tullut Ilja Sorokin. Vasilevski on aiemmin voittanut palkinnon myös vuonna 2019.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.6.2026 klo 18:44, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Vasilevski voitti Vezina-palkinnon taas • Vasilevski voitti Vezina-palkinnon taas.
Vasilevski voitti Vezina-palkinnon taas
Andrei Vasilevski voitti Vezina-palkinnon toista kertaa. Hän on jääkiekon NHL:n paras maalivahti. Vasilevski sai äänestyksessä 114 pistettä. Toiseksi tullut sai vain 51 pistettä. Vasilevski voitti palkinnon myös vuonna 2019.
Andrei Vasilevski voitti jääkiekon NHL:n Vezina-palkinnon toista kertaa urallaan. Tampa Bay Lightningin maalivahti sai äänestyksessä 114 pistettä, mikä oli selvästi enemmän kuin toiseksi tullut Ilja Sorokin. Vasilevski on…
Andrei Vasilevski voitti toista kertaa urallaan NHL:n Vezina-palkinnon, joka myönnetään parhaalle maalivahdille. Tampa Bay Lightningin torjuja sai äänestyksessä 114 pistettä, mikä oli selvästi enemmän kuin toiseksi tullut Ilja…
Vegasin Brayden McNabb loukkaantui vakavasti NHL:n pudotuspelien toisessa finaaliottelussa. Hän sai kiekon päähänsä ja kaatui jään pintaan, minkä jälkeen hänet vietiin sairaalaan…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #NHL
Aatu Jämsen on tehnyt yksivuotisen tulokassopimuksen Los Angeles Kingsin kanssa. Sopimuksen arvo on 850 000 dollaria, ja Jämsen on pelannut aiemmin Kingsin…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #NHL
Carolina Hurricanes teki Stanley Cup -finaalissa uskomattoman nousun, voittaen ottelun, vaikka oli vielä viimeisen kymmenminuuttisen alkaessa useamman maalin tappiolla. Tämä on ensimmäinen…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #NHL
Tampa Bay Lightningin päävalmentaja Jon Cooper on saanut Jack Adams Awardin, joka myönnetään NHL:n parhaalle valmentajalle. Cooper voitti palkinnon ensimmäistä kertaa urallaan,…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #NHL, #TampaBayLightning
Jon Cooper on saanut Jack Adams -palkinnon vuoden 2026 parhaana NHL-valmentajana. Palkinto myönnetään valmentajalle, joka on vaikuttanut eniten joukkueensa menestykseen. Cooperin valmentama…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #NHL, #TampaBayLightning
Patrik Elias on nimitetty Tshekin miesten jääkiekkomaajoukkueen GM:ksi kaksivuotisella sopimuksella. Elias, joka on pelannut NHL:ssä 20 vuotta, tunnetaan yhtenä Tshekin jääkiekkohistorian suurista…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #NHL
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinän kukinta on alkamassa eteläisessä Lapissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan lounaisosissa. Muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisia määriä maan lounaisosissa ja Uudellamaalla. Määrät jäävät enimmäkseen vähäisiksi muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.