Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Poliittiset valinnat superviikonloppuna. Kokoomus päättää tänään varapuheenjohtajistostaan puoluekokouksessaan Jyväskylässä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Mirra Andrejeva voitti Ranskan avoimen mestaruusturnauksen naisten kaksinpelissä. 19-vuotias Andrejeva voitti Puolan Maja Chwalinskan suoraan kahdessa erässä lukemin 6–3, 6–2. Tämä voitto on Andrejevan ensimmäinen grand slam -mestaruus.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Mirra Andrejeva voitti Ranskan avoimen mestaruusturnauksen naisten kaksinpelissä. 19-vuotias Andrejeva voitti Puolan Maja Chwalinskan suoraan kahdessa erässä lukemin 6–3, 6–2. Tämä voitto on Andrejevan ensimmäinen grand slam -mestaruus.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.6.2026 klo 18:10, pääluokka Tennis.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Keskisuomalainen, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Venäläisteini voitti Ranskan avoimen tennisturnauksen • Andrejeva voitti ensimmäisen grand slam -mestaruuden • Andrejeva voitti ensimmäisen grand slam -mestaruuden.
Venäläinen nuori voitti Ranskan avoimet
Mirra Andrejeva voitti Ranskan avoimen tennisturnauksen. Hän on 19-vuotias ja voitti Puolan Maja Chwalinskan. Ottelu päättyi erälukemiin 6–3, 6–2. Tämä on Andrejevan ensimmäinen suuri voitto urallaan.
Mirra Andrejeva voitti Ranskan avoimen mestaruusturnauksen naisten kaksinpelissä. 19-vuotias Andrejeva voitti Puolan Maja Chwalinskan suoraan kahdessa erässä lukemin 6–3, 6–2. Tämä voitto on Andrejevan ensimmäinen grand slam -mestaruus.
Mirra Andrejeva on voittanut uransa ensimmäisen grand slam -mestaruuden tenniksessä. Hän voitti loppuottelussa Puolan Maja Chwalinskan selvästi 6–3, 6–2. Chwalinska teki historiaa edetessään karsinnoista finaaliin.
Mirra Andrejeva, 19, voitti uransa ensimmäisen grand slam -mestaruuden tenniksen naisten kaksinpelissä. Hän kukisti Puolan Maja Chwalinskan loppuottelussa selvin numeroin 6–3, 6–2. Chwalinska teki historiaa edetessään karsinnoista finaaliin.
Puolalainen Maja Chwalinska teki historiaa, kun hän eteni ensimmäisenä naisena karsinnoista Ranskan avointen finaaliin. Chwalinska voitti välierässä Diana Shnaiderin erin 7–6, 6–4.…
Tennis • jaetut avainsanat: #MajaChwalinska, #RanskanAvoimet
Venäläinen tennispelaaja Mirra Andrejeva on edennyt Ranskan avointen loppuotteluun naisten kaksinpelissä. Hän voitti ukrainalaisen Marta Kostjukin selvin lukemin 6–1, 6–3. Tämä on…
Tennis • jaetut avainsanat: #MirraAndrejeva, #RanskanAvoimet
Harri Heliövaara ja Henry Patten kärsivät tappion Ranskan avointen nelinpelin finaalissa. Espanjalainen Marcel Granollers ja argentiinalainen Horacio Zeballos voittivat ottelun selvästi 2–0.…
Tennis • jaetut avainsanat: #RanskanAvoimet, #Tennis
Harri Heliövaara on siirtynyt ykköspaikalle miesten nelinpelirankingissa. Hän ja brittipari Henry Patten etenivät Ranskan avoimien puolivälieriin voitettuaan Ruotsin ja Yhdysvaltain pelaajat. Rankingpäivityksessä…
Tennis • jaetut avainsanat: #RanskanAvoimet, #Tennis
Aryna Sabalenka voitti Naomi Osakan Ranskan avoimessa tennisturnauksessa ja eteni puolivälieriin. Sabalenka on ainoa entinen grand slam -voittaja, joka pääsi kahdeksan parhaan…
Tennis • jaetut avainsanat: #RanskanAvoimet, #Tennis
Paraguaylainen tennispelaaja Adolfo Daniel Vallejo menetti ottelun Ranskan avoimissa ja syytti naistuomaria vaikeasta tilanteesta. Hän totesi, että miehen tulisi tuomita tällaisia otteluita,…
Tennis • jaetut avainsanat: #RanskanAvoimet, #Tennis
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinän kukinta on alkamassa eteläisessä Lapissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan lounaisosissa. Muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisia määriä maan lounaisosissa ja Uudellamaalla. Määrät jäävät enimmäkseen vähäisiksi muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.