Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Meteorologi Markus Mäntykannas ennustaa kesälle helteitä ja pitkiä kuivia jaksoja. Erityisesti ensi viikolla lämpötilat nousevat Pohjois-Suomessa tavanomaista korkeammiksi. Juhannusviikolla sää kuitenkin viilenee ja sateet lisääntyvät.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Meteorologi Markus Mäntykannas ennustaa kesälle helteitä ja pitkiä kuivia jaksoja. Erityisesti ensi viikolla lämpötilat nousevat Pohjois-Suomessa tavanomaista korkeammiksi. Juhannusviikolla sää kuitenkin viilenee ja sateet lisääntyvät.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.6.2026 klo 15:23, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kesän sääennuste lupaa helteitä ja kuivia jaksoja.
Kesälle on luvassa helteitä
Meteorologi Markus Mäntykannas kertoo, että kesälle on luvassa helteitä ja kuivia jaksoja. Ensi viikolla Pohjois-Suomessa voi olla erityisen kuumaa. Juhannusviikolla sää kuitenkin viilenee ja sateet lisääntyvät. Heinäkuussa voi olla jopa 40 asteen lämpötiloja Euroopassa.
Meteorologi Markus Mäntykannas ennustaa kesälle helteitä ja pitkiä kuivia jaksoja. Erityisesti ensi viikolla lämpötilat nousevat Pohjois-Suomessa tavanomaista korkeammiksi. Juhannusviikolla sää kuitenkin viilenee ja sateet lisääntyvät.
Kostea ja lämmin eteläinen ilmavirtaus tuo helteitä Keski-Suomeen ja eteläiseen Pohjanmaahan. Viikonloppuna sadekuurot ja ukkonen yleistyvät, mutta torstaina sää on pääosin aurinkoinen.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Kesä, #Sää
Kesäkuun ensimmäisenä viikonloppuna Savossa nautitaan lämpöisistä säistä, vaikka sadekuurot ovat mahdollisia. Uimarit voivat odottaa järvivesien lämpenevän, mikä houkuttelee vesille. Lämpötilat lähestyvät hellerajaa.
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Kesä, #Sää
Kesäkuun sää on tavanomaista lämpimämpi, ja juhannuksena odotetaan helteitä. Euroopan keskipitkien sääennusteiden keskus arvioi, että lämpötilat nousevat jopa kymmeneen astetta tavanomaista korkeammalle,…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Helteet
Perjantaina Pohjois-Suomeen saapuu hellettä, joka ulottuu Utsjoelle asti. Lämmin sää jatkuu myös viikonlopun yli, mutta maanantaina helteet näyttävät väistyvän. Länsi-Suomessa on kuitenkin…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Helteet
Suomessa lämpötila nousee keskiviikkona laajasti yli 20 asteeseen etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Karjalassa ja Luoteis-Lapissa pilvet estävät lämpenemisen. Perjantaista alkaen 20 asteen rajat…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Kesä
Ruovedellä on annettu vaaratiedote karhun liikkeistä. Poliisi kehottaa välttämään alueella liikkumista, kunnes tilanne on rauhoittunut. Karhu on nähty Ritoniemen ja Harakkalan välisellä…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.