Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lauantaina iltapäivällä rankkasateet iskevät Suomen etelä- ja länsiosiin. Sadetutkasta näkyy voimakkaat sateet, ja Uudellamaalla ja Ahvenanmaalla sadekertymät voivat nousta jopa 30 millimetriin. Tulvavaroitus on voimassa useilla alueilla, ja Baltiasta on odotettavissa myös ukkosia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lauantaina iltapäivällä rankkasateet iskevät Suomen etelä- ja länsiosiin. Sadetutkasta näkyy voimakkaat sateet, ja Uudellamaalla ja Ahvenanmaalla sadekertymät voivat nousta jopa 30 millimetriin. Tulvavaroitus on voimassa useilla alueilla, ja Baltiasta on odotettavissa myös ukkosia.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.6.2026 klo 14:33, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Rankkasateet saapuvat Suomeen lauantaina.
Rankkasateet tulevat Suomeen
Lauantaina iltapäivällä Suomeen saapuu rankkasateita. Sateet iskevät erityisesti etelä- ja länsiosiin. Uudellamaalla ja Ahvenanmaalla voi sataa jopa 30 millimetriä. Tulvavaroitus on voimassa useilla alueilla. Itä- ja pohjoisosissa on poutaista.
Lauantaina iltapäivällä rankkasateet iskevät Suomen etelä- ja länsiosiin. Sadetutkasta näkyy voimakkaat sateet, ja Uudellamaalla ja Ahvenanmaalla sadekertymät voivat nousta jopa 30 millimetriin. Tulvavaroitus on voimassa useilla alueilla, ja…
Kostea ja lämmin eteläinen ilmavirtaus tuo helteitä Keski-Suomeen ja eteläiseen Pohjanmaahan. Viikonloppuna sadekuurot ja ukkonen yleistyvät, mutta torstaina sää on pääosin aurinkoinen.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Moni suomalainen herää tänään sateiseen aamuun, erityisesti Etelä- ja Länsi-Suomessa. Sateen ja ukkosen mahdollisuus on suurin länsiosassa, mutta sunnuntaina sateet siirtyvät pohjoiseen.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Ilmatieteen laitoksen mukaan Suomessa on luvassa laajalti sadetta ja ukkosta viikonloppuna. Perjantaina lännessä alkaa pilvisyys ja kuurot, kun taas itä- ja pohjoisosissa…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi
Loppuviikolla Suomessa vallitsee kaksi vastakkaista sääilmiötä. Torstaina etelässä nautitaan aurinkoisesta ja poutaisesta säästä, kun taas muualla maassa voi olla pilvistä. Lämpötilat kohoavat…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Suomessa lämpötila nousee keskiviikkona laajasti yli 20 asteeseen etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Karjalassa ja Luoteis-Lapissa pilvet estävät lämpenemisen. Perjantaista alkaen 20 asteen rajat…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Lämpötila nousee Suomessa lähipäivinä, mutta sateita on myös odotettavissa. Keskiviikkona lännessä voidaan mitata jopa hellelukemia, kun taas pohjoisessa lämpötila pysyy viileämpänä. Torstaina…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Suomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.