Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Joe Bidenin syöpä on levinnyt luustoon, ja Espanja aloittaa rajatarkastukset Italiasta. Wall Street nousi heikkojen työllisyyslukujen myötä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lapualla sijaitsevassa teollisuuslaitoksessa syttyi tulipalo lauantaina. Pelastuslaitos sai hälytyksen ennen puolta päivää, ja sammutustöihin lähti kahdeksan yksikköä. Palon syynä oli katossa ollut puhallin, joka syttyi tuleen ja aiheutti runsaasti savua.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lapualla sijaitsevassa teollisuuslaitoksessa syttyi tulipalo lauantaina. Pelastuslaitos sai hälytyksen ennen puolta päivää, ja sammutustöihin lähti kahdeksan yksikköä. Palon syynä oli katossa ollut puhallin, joka syttyi tuleen ja aiheutti runsaasti savua.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.6.2026 klo 13:44, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tulipalo teollisuuslaitoksessa Lapualla.
Tulipalo teollisuuslaitoksessa Lapualla
Lapualla syttyi tulipalo teollisuuslaitoksessa. Pelastuslaitos sai hälytyksen ennen puolta päivää. Kahdeksan pelastusyksikköä meni paikalle. Palon syynä oli katossa ollut puhallin, joka syttyi tuleen ja aiheutti savua.
Lapualla sijaitsevassa teollisuuslaitoksessa syttyi tulipalo lauantaina. Pelastuslaitos sai hälytyksen ennen puolta päivää, ja sammutustöihin lähti kahdeksan yksikköä. Palon syynä oli katossa ollut puhallin, joka syttyi tuleen ja aiheutti…
Enosta on löydetty menehtynyt henkilö vedestä Kaltimon kanavan läheltä. Pelastuslaitos sai hälytyksen torstai-iltana, ja paikalle hälytettiin useita yksikköjä. Poliisi tutkii tapausta tarkemmin.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Kuhmoisissa syttyi tulipalo, joka tuhosi piharakennuksen täysin. Pelastuslaitos sai hälytyksen keskiyön jälkeen, mutta rakennus oli jo täydessä palossa. Palo ei levinnyt ympäristöön…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Pelastuslaitos sai hälytyksen Joensuussa, kun aikuinen nainen jäi jumiin pikkulasten kehikkokeinuun. Tilanteesta ei aiheutunut vammoja, ja keinu säilyi ehjänä. Pelastajat irrottivat naisen…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Jyväskylän Finnkinon Fantasia-elokuvateatterissa tapahtui välikohtaus perjantai-iltana Scary Movie 6 -elokuvan aikana. Henkilökunta keskeytti näytöksen häiriköinnin vuoksi, mutta häiriköijä poistui itse salista.
Kotimaa
Puolustusvoimat on asettanut tilapäisen ilmailun rajoitusalueen Kaakkois-Suomeen osana valmiuden tehostamistoimia. Rajoitus liittyy Ukrainan puolustustaisteluun ja kattaa merialueen Kotka-Haminan edustalla. Ilmatilan rajoituksia tulee…
Kotimaa
Jyväskylässä Puulaakintiellä jakeluauto tuhoutui tulipalossa perjantaina puoliltaöin. Keski-Suomen pelastuslaitoksen mukaan palo ei levinnyt maastoon, eikä tilanteessa syntynyt henkilövahinkoja. Palon syttymissyystä ei ole…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.