Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Venäjän asevoimat torjui drooni-iskuja Pietarissa ja Moskovassa. Yhdysvaltojen pörssit sukelsivat, mikä herättää huolta talousnäkymistä. Venäjän asevoimat on torjunut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oulussa tapahtui puukotus, jonka poliisi epäilee olevan viharikos. Mies hyökkäsi naisen kimppuun teräaseella, ja uhri sai vammoja, mutta hänen tilansa ei ole hengenvaarallinen. Poliisi tutkii tapausta tapon yrityksenä ja selvittää viharikoksen mahdollisuutta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oulussa tapahtui puukotus, jonka poliisi epäilee olevan viharikos. Mies hyökkäsi naisen kimppuun teräaseella, ja uhri sai vammoja, mutta hänen tilansa ei ole hengenvaarallinen. Poliisi tutkii tapausta tapon yrityksenä ja selvittää viharikoksen mahdollisuutta.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.6.2026 klo 12:31, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Oulussa tutkitaan mahdollista viharikosta • Poliisi tutkii puukotusta Oulussa • Oulussa tutkitaan mahdollista viharikosta.
Oulussa on puukotus
Oulussa tapahtui puukotus perjantai-iltana. Mies löi naista teräaseella selkään. Naisen vammat eivät ole hengenvaarallisia. Poliisi tutkii tapausta viharikoksena ja tapon yrityksenä.
Oulussa tapahtui puukotus, jonka poliisi epäilee olevan viharikos. Mies hyökkäsi naisen kimppuun teräaseella, ja uhri sai vammoja, mutta hänen tilansa ei ole hengenvaarallinen. Poliisi tutkii tapausta tapon yrityksenä…
Oulussa tapahtui puukotus, jota tutkitaan mahdollisena viharikoksena. Mies hyökkäsi naisen kimppuun teräaseella, ja uhri sai onneksi vain lieviä vammoja. Poliisi selvittää tapauksen taustoja ja epäiltyä rikosnimikettä.
Oulussa tapahtui puukotus, jossa mies hyökkäsi naisen kimppuun teräaseella. Poliisi tutkii tapausta mahdollisena viharikoksena, sillä epäilty käytti halventavaa kieltä. Naisen vammat eivät ole hengenvaarallisia, ja tapausta tutkitaan tapon…
Oulussa Knuutilankankaalla tapahtui puukotus, jossa mies puukotti tuntematonta naista. Poliisi tutkii tapausta tapon yrityksenä ja mahdollisena viharikoksena. Naisen vammat eivät ole hengenvaarallisia, ja poliisi pyytää havaintoja asiasta.
Oulussa Knuutilankankaalla tapahtui puukotus, jossa pyöräilijä hyökkäsi tuntemattoman naisen kimppuun. Nainen sai vammoja, mutta ne eivät ole hengenvaarallisia. Poliisi tutkii tapausta mahdollisena viharikoksena ja pyytää havaintoja.
Oulussa tutkitaan tapausta, jossa mies epäillään iskeneen naista teräaseella. Uhri on ulkomaalaistaustainen Suomen kansalainen, ja poliisi selvittää mahdollisen viharikoksen taustaa. Naisen vammat eivät ole hengenvaarallisia, ja tapausta tutkitaan…
Poliisi tutkii Oulussa tapahtunutta tapon yritystä, jossa polkupyöräilijä on epäiltynä. Mies on lyönyt teräaseella naista, joka sai vammoja, mutta ei hengenvaarallisia. Poliisi selvittää myös mahdollisen viharikoksen taustaa, sillä…
Oulun poliisi on saanut päätökseen esitutkinnan, jossa epäillään suomalaisen yhtiön erehdyttämistä sijoittamaan yli kolme miljoonaa euroa teknologiayhtiö Urokseen. Poliisin mukaan sijoitus perustui…
Rikos • jaetut avainsanat: #Oulu, #Poliisi
Oulun poliisi on saanut kiinni miehen, joka on pakoillut oikeudenkäyntiä tammikuusta lähtien. Mies vastusti kiinniottoa, mutta poliisikoira jäljesti hänet. Hänet on toimitettu…
Rikos • jaetut avainsanat: #Oulu
Helsingin poliisi on aloittanut esitutkinnan hieronnassa tapahtuneista epäillyistä seksuaalirikoksista, jotka ovat mahdollisesti tapahtuneet vuodesta 2018 eteenpäin. Poliisi on ottanut yhteyttä asiakasrekisterin henkilöihin…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Vaasassa mies ajoi anastetulla traktorilla huumeiden vaikutuksen alaisena. Hän esitteli veistä ja aiheutti vaaraa muille tielläliikkujille. Poliisi sai useita ilmoituksia miehen toimista…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Lounais-Suomen poliisi on varoittanut uusista varkausmenetelmistä, joissa rikolliset tekeytyvät kukkaläheteiksi. Toukokuussa ja kesäkuussa on raportoitu kuudesta tapauksesta, joissa vastaanottajilta on pyydetty maksua…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Oulun poliisilaitos on saanut valmiiksi esitutkinnan teknologiayhtiö Urokseen liittyen. Poliisi epäilee, että yhtiötä on harhaan johdettu sijoittamaan 3,25 miljoonaa euroa antamalla väärää…
Rikos • jaetut avainsanat: #Oulu, #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinän kukinta on alkamassa eteläisessä Lapissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan lounaisosissa. Muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisia määriä maan lounaisosissa ja Uudellamaalla. Määrät jäävät enimmäkseen vähäisiksi muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.