Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Venäjän asevoimat torjui drooni-iskuja Pietarissa ja Moskovassa. Yhdysvaltojen pörssit sukelsivat, mikä herättää huolta talousnäkymistä. Venäjän asevoimat on torjunut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Venäjän asevoimat torjui useita drooneja Pietarin ja Moskovan alueilla. Pietarissa pudotettiin ainakin 25 droonia, kun alueella järjestetään talousfoorumi. Ilmahyökkäykset ovat lisääntyneet Venäjän ja Ukrainan välisessä konfliktissa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Venäjän asevoimat torjui useita drooneja Pietarin ja Moskovan alueilla. Pietarissa pudotettiin ainakin 25 droonia, kun alueella järjestetään talousfoorumi. Ilmahyökkäykset ovat lisääntyneet Venäjän ja Ukrainan välisessä konfliktissa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.6.2026 klo 08:16, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Drooni-iskut Pietarissa ja Moskovassa • Drooni-iskuja Pietarissa ja Moskovassa.
Drooneja pudotettiin Pietarissa ja Moskovassa
Venäjän asevoimat torjui drooneja Pietarin ja Moskovan alueilla. Pietarissa pudotettiin ainakin 25 droonia. Alueella on meneillään talousfoorumi. Ilmahyökkäykset ovat lisääntyneet Venäjän ja Ukrainan sodassa.
Venäjän asevoimat torjui useita drooneja Pietarin ja Moskovan alueilla. Pietarissa pudotettiin ainakin 25 droonia, kun alueella järjestetään talousfoorumi. Ilmahyökkäykset ovat lisääntyneet Venäjän ja Ukrainan välisessä konfliktissa.
Venäjän asevoimat torjui useita drooneja Pietarin ja Moskovan alueilla. Pietarissa pudotettiin ainakin 25 droonia, kun kaupungissa käynnissä oleva talousfoorumi on saamassa päätöksensä. Ilmahyökkäykset ovat lisääntyneet Venäjän ja Ukrainan…
Venäjän presidentti Vladimir Putin on saanut asiantuntijoilta kovaa kritiikkiä Pietarin talousfoorumissa. Keskustelussa hän kommentoi Ukrainan sodan tilannetta, mutta asiantuntijat kyseenalaistavat hänen esittämänsä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Pietari
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi ehdotti tapaamista Venäjän presidentti Vladimir Putinin kanssa avoimessa kirjeessään. Putin ei kuitenkaan näe syytä tavata Zelenskyitä, vaikka kirjeessä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Vladimir Putin kommentoi presidenttikauden jatkoaan, mutta väisti suoraan kysymyksen tulevaisuudestaan. Hän myönsi, että osa Ukrainan lennokeista on onnistunut läpäisemään Venäjän ilmapuolustuksen. Putin…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä, #Ukraina
Ukrainalainen meridrooni räjähti perjantaina Romanian Constanțan satamassa. Droonin arvioidaan harhautuneen Venäjän häirinnän vuoksi, mutta onneksi kukaan ei loukkaantunut. Satama-alue eristettiin ja ympäristö…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina
Venäjän presidentti Vladimir Putin keskusteli Pietarin talousfoorumissa Ukrainan sodasta ja tulevaisuudestaan. Hän ei suoraan vastannut kysymykseen presidenttikauden jatkamisesta vuoteen 2036, mutta muistutti…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Pietari
Venäjän presidentti Vladimir Putin ilmoitti Pietarin talousfoorumissa, ettei maan talous ole romahtanut, vaikka se kutistui 0,2 prosenttia vuoden ensimmäisellä neljänneksellä. Hän vertasi…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä, #Pietari
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinän kukinta on alkamassa eteläisessä Lapissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan lounaisosissa. Muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisia määriä maan lounaisosissa ja Uudellamaalla. Määrät jäävät enimmäkseen vähäisiksi muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.