Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Entinen kansanedustaja Ano Turtianen ja hänen vaimonsa syytetään törkeistä talousrikoksista. Samalla Digian tulos jäi analyytikoiden ennusteista huolimatta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Uusien veneiden myynti on laskenut Suomessa merkittävästi, lähes 57 prosenttia viime vuoden loppuun mennessä. Vaikka kysyntä on vähentynyt, uusien veneiden hinnat eivät ole pudonneet. Käytettyjen veneiden kauppa sen sijaan kukoistaa markkinoilla.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Uusien veneiden myynti on laskenut Suomessa merkittävästi, lähes 57 prosenttia viime vuoden loppuun mennessä. Vaikka kysyntä on vähentynyt, uusien veneiden hinnat eivät ole pudonneet. Käytettyjen veneiden kauppa sen sijaan kukoistaa markkinoilla.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.6.2026 klo 06:00, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Talouselämä.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Uusien veneiden myynti romahti Suomessa.
Uusien veneiden myynti on vähentynyt
Suomessa myydään nyt paljon vähemmän uusia veneitä. Uusien veneiden myynti on laskenut lähes 57 prosenttia viime vuodesta. Käytettyjen veneiden kauppa sen sijaan menee hyvin. Uusien veneiden hinnat eivät ole kuitenkaan laskeneet, vaikka kysyntä on vähentynyt.
Uusien veneiden myynti on laskenut Suomessa merkittävästi, lähes 57 prosenttia viime vuoden loppuun mennessä. Vaikka kysyntä on vähentynyt, uusien veneiden hinnat eivät ole pudonneet. Käytettyjen veneiden kauppa sen…
Microsoft on solminut esisopimuksen noin 190 hehtaarin tontista Vaasassa ja Mustasaaressa. Sopimus liittyy mahdolliseen datakeskushankkeeseen, joka voi vaikuttaa merkittävästi alueen kehitykseen. Hankkeen…
Talous
SOK on päättänyt poistaa myynnistä Nuby Monkey -merkkiset lasten lautaset. Ruokaviraston mukaan lautasista on löytynyt liikaa haitallisia yhdisteitä, joten ne eivät täytä…
Talous
Jatkossa julkiset investoinnit on rahoitettava menoleikkauksilla tai veronkiristyksillä, sillä valtion omaisuuden myynti ei enää kelpaa rahoitustavaksi. Tämä muutos johtuu EU:n uusista taloussäännöistä…
Talous
Tasty Stop Oy on jättänyt konkurssihakemuksen Helsingin käräjäoikeuteen. Yhtiöllä on ollut yli 40 maksuhäiriötä ja useita velkomustuomioita viime vuoden kesäkuun jälkeen. Omistaja…
Talous
Summa Defence on saanut kahdeksan miljoonan euron siltarahoituksen, joka auttaa yhtiötä välttämään konkurssiuhan. Toimitusjohtaja Robert Blumberg on tyytyväinen rahoituksen saamiseen, joka ylitti…
Talous
Suomessa keskustellaan polttopuun tuonnista ulkomailta, erityisesti Baltiasta. Klapiyrittäjä Juha Tuunanen kritisoi tilannetta, jossa kotimainen puu ei pysty kilpailemaan tuontihintojen kanssa. Tämä herättää…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.