Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Ukrainalainen meridrooni räjähti perjantaina Romanian Constanțan satamassa. Keskustanuoret ja keskustaopiskelijat ovat julkaisseet kannanoton, jossa he vetoavat puoluejohtoon, ettei…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Manse PP hävisi perjantaina Kiteen Pallolle miesten Superpesiksessä. Kitee voitti ottelun jaksoin 2–0, ja Manse PP:n alkukauden haasteet jatkuivat. Rasmus Surakan paluu kentille ei riittänyt kääntämään ottelun kulkua.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Manse PP hävisi perjantaina Kiteen Pallolle miesten Superpesiksessä. Kitee voitti ottelun jaksoin 2–0, ja Manse PP:n alkukauden haasteet jatkuivat. Rasmus Surakan paluu kentille ei riittänyt kääntämään ottelun kulkua.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.6.2026 klo 21:26, pääluokka Pesäpallo.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Aamulehti, Lapin Kansa.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Manse PP kärsi tappion Kiteelle Superpesiksessä • Simon Kiri voitti Kankaanpäässä • Vimpelin Veto voitti Kouvolan Pallonlyöjät.
Manse PP hävisi Kiteelle
Manse PP pelasi perjantaina ottelun Kiteen Palloa vastaan. Kitee voitti selvästi jaksoin 2–0. Manse PP:n alkukauden vaikeudet jatkuvat. Rasmus Surakka palasi joukkueeseen, mutta se ei auttanut voittoon.
Manse PP hävisi perjantaina Kiteen Pallolle miesten Superpesiksessä. Kitee voitti ottelun jaksoin 2–0, ja Manse PP:n alkukauden haasteet jatkuivat. Rasmus Surakan paluu kentille ei riittänyt kääntämään ottelun kulkua.
Simon Kiri saavutti kauden ensimmäisen vierasvoiton miesten Ykköspesiksessä, kun se voitti Kankaanpään Mailan 0-2. Voitto katkaisi pitkän tappioputken ja toi joukkueelle lisää itseluottamusta. Ottelun loppulukemat olivat 1-4 ja…
Miesten Superpesiksessä Vimpelin Veto voitti Kouvolan Pallonlyöjät selvästi 0–2. Ottelut päättyivät 2–7 ja 1–4. Myös Kiteen Pallo voitti Manse PP:n Tampereella.
Henri Puputti on lyönyt uransa 111. Kunnarin, mikä tekee hänestä miesten pääsarjan kaikkien aikojen ennätysmiehen. Hän ohitti Juha Korhosen ja jakaa nyt naisten ennätyksen Tuula Rantasen kanssa. Vimpelin…
Pesäpalloilija Henri Puputti teki historiaa nousemalla miesten Superpesiksen kunnaritilaston kärkeen. Hän iski kaksi kunnaria Kouvolan Pallonlyöjiä vastaan, nostamalla lukemansa 111:een. Puputti ohitti aikaisemman ennätyksen haltijan Juha Korhosen, joka…
Henri Puputti teki historiaa miesten Superpesiksessä, kun hän iski kaksi kunnaria Kouvolassa ja nousi kaikkien aikojen kunnaritilaston kärkeen. Puputti on nyt lyönyt urallaan yhteensä 111 kunnaria, ohittaen edellisen…
Miesten Superpesiksessä pelattiin useita otteluita, joissa Manse PP, Sotkamon Jymy ja Vimpelin Veto voittivat omat pelinsä. Koskenkorvan Urheilijat, Alajärven Ankkurit ja Kiteen…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #Superpesis, #MansePP
Naisten Superpesiksen otteluissa Pöytyän Urheilijat voitti Jyväskylän Kirittäret 2–0 ja Manse PP Tampere voitti Oulun Lippo Naiset 2–0. Pöytyän ottelussa palkittiin Tinja…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #MansePP, #Superpesis
Imatran Pallo-Veikot voitti Manse PP:n miesten Superpesiksen ottelussa 1–0. Ottelu päättyi tasapeliin ensimmäisessä erässä, mutta Imatra vei voiton toisessa erässä. Yleisöä ottelussa…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #MansePP, #Superpesis
Miesten Superpesiksen otteluissa Vimpelin Veto kohtasi Hyvinkään Tahkon, ja ottelu päättyi vierasvoittoon 2-1. Manse PP Tampereella voitti oman ottelunsa, kun taas Pattijoen…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #Superpesis, #VimpelinVeto
Miesten Superpesiksessä Manse PP voitti Kempeleen Kirin 2–0. Kouvolan Pallonlyöjät puolestaan voitti Koskenkorvan Urheilijat myös 2–0. Otteluissa palkittiin useita pelaajia ja yleisöä…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #MansePP, #KouvolanPallonlyöjät
Miesten Superpesiksessä Manse PP voitti Kempeleen Kiri:n kahdessa ottelussa. Koskenkorvan Urheilijat hävisi Kouvolan Pallonlyöjille, ja Kiteen Pallo voitti Alajärven Ankkurit. Joensuun Maila…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #Superpesis, #MansePP
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinän kukinta on alkamassa eteläisessä Lapissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan lounaisosissa. Muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisia määriä maan lounaisosissa ja Uudellamaalla. Määrät jäävät enimmäkseen vähäisiksi muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.