Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Entinen kansanedustaja Ano Turtianen ja hänen vaimonsa syytetään törkeistä talousrikoksista. Samalla Digian tulos jäi analyytikoiden ennusteista huolimatta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Rovaniemeläinen alppihiihtäjä Riia Pallari on päättänyt lopettaa uransa. Hän saavutti pujottelun SM-pronssia, mutta ajatus uran päättämisestä oli kytenyt mielessä jo pidempään. Toisen kierroksen lasku Kemijärvellä jäi hänen viimeisekseen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Rovaniemeläinen alppihiihtäjä Riia Pallari on päättänyt lopettaa uransa. Hän saavutti pujottelun SM-pronssia, mutta ajatus uran päättämisestä oli kytenyt mielessä jo pidempään. Toisen kierroksen lasku Kemijärvellä jäi hänen viimeisekseen.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.6.2026 klo 18:30, pääluokka Talviurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Riia Pallari lopettaa alppihiihdon uransa.
Riia Pallari lopettaa uransa
Riia Pallari on rovaniemeläinen alppihiihtäjä. Hän sai SM-pronssia pujottelussa. Urheilu on ollut hänelle vaikeaa, ja hän on päättänyt lopettaa. Toisen kierroksen lasku oli hänen viimeinen.
Rovaniemeläinen alppihiihtäjä Riia Pallari on päättänyt lopettaa uransa. Hän saavutti pujottelun SM-pronssia, mutta ajatus uran päättämisestä oli kytenyt mielessä jo pidempään. Toisen kierroksen lasku Kemijärvellä jäi hänen viimeisekseen.
Mikael Kurki on nimetty Suomen naisten alppihiihtomaajoukkueen päävalmentajaksi. Hän on aiemmin toiminut valmentajana Norjan alppimiesten Eurooppa Cup -joukkueessa. Kurki korvasi tehtävässään Johanna…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Alppihiihto
Suomen alppihiihtomaajoukkueet on valittu kaudelle 2026–2027. Miehissä A-maajoukkueeseen valittiin Eduard Hallberg ja Elian Lehto, kun taas naisissa B-maajoukkueeseen valittiin Rosa Pohjolainen ja…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Alppihiihto
Elian Lehto on valittu jatkamaan alppihiihdon miesten A-maajoukkueessa. Hän edustaa Santa Claus Ski Teamia ja on keskittynyt vauhtilajeihin. Lehto saavutti menneellä kaudella…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Alppihiihto
Ruotsin hiihtomaajoukkue on päättänyt vaihtaa kokeneita hiihtäjiä nuorempiin. Mukana päätöksessä on viime MM-kisojen pronssimitalisti Oskar Svensson. Hän ja Marcus Grate pyrkivät jatkamaan…
Talviurheilu
Ruotsin hiihtotähti Jonna Sundling on päättänyt vetäytyä maajoukkueen harjoitteluryhmästä kesäksi. Hän haluaa kokeilla uutta polkua urallaan ja tarjota itselleen parhaat mahdolliset olosuhteet…
Talviurheilu
Kuopion Puijon K90-hyppyrimäki puretaan sen huonokuntoisuuden vuoksi. Kaupunki haluaa rakentaa uuden mäen, jonka kustannuksista se toivoo valtion rahoitusta. Urheilupiireissä uusi mäki nähdään…
Talviurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.