Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Ukrainalainen meridrooni räjähti perjantaina Romanian Constanțan satamassa. Keskustanuoret ja keskustaopiskelijat ovat julkaisseet kannanoton, jossa he vetoavat puoluejohtoon, ettei…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oikeus vapautti syytetyn Michael Schumacherin talon raiskaussyytteestä, koska todisteet olivat riittämättömät. Syytetty oli entinen kilpa-ajaja, joka oli ystävä Schumacherin pojalle. Oikeuden päätös mahdollistaa syytetyn tulevaisuuden suunnitelmien toteuttamisen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oikeus vapautti syytetyn Michael Schumacherin talon raiskaussyytteestä, koska todisteet olivat riittämättömät. Syytetty oli entinen kilpa-ajaja, joka oli ystävä Schumacherin pojalle. Oikeuden päätös mahdollistaa syytetyn tulevaisuuden suunnitelmien toteuttamisen.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.6.2026 klo 19:41, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Michael Schumacherin talon raiskaussyytteessä tuomio • Oikeus hylkäsi raiskaussyytteen Schumacherin hoitajalta.
Michael Schumacherin talossa oli raiskaussyytös
Michael Schumacherin talossa oli raiskaussyytös, joka käsiteltiin oikeudessa. Syytetty oli entinen kilpa-ajaja ja ystävä Schumacherin pojalle. Oikeus vapautti hänet syytteistä, koska todisteita ei ollut tarpeeksi. Syytetyn asianajaja sanoi, että tuomio oli oikeudenmukainen.
Oikeus vapautti syytetyn Michael Schumacherin talon raiskaussyytteestä, koska todisteet olivat riittämättömät. Syytetty oli entinen kilpa-ajaja, joka oli ystävä Schumacherin pojalle. Oikeuden päätös mahdollistaa syytetyn tulevaisuuden suunnitelmien toteuttamisen.
Sveitsiläinen oikeuslaitos on hylännyt syytteet Michael Schumacherin entisen hoitajan epäillystä raiskauksesta. Oikeus katsoi, että todistusaineisto ei riittänyt tuomion antamiseen. Väitetty raiskaus tapahtui vuonna 2019, mutta uhri ilmoitti asiasta…
Turussa 38-vuotiaan naisen murhasta syytetään hänen ex-miestään, joka on 42-vuotias. Murha tapahtui asunnossa, jossa oli myös lapsi läsnä. Miehen syytteisiin kuuluu myös…
Rikos • jaetut avainsanat: #Oikeus
Australialainen moottoriurheilija on syytettynä raiskauksesta, joka tapahtui Michael Schumacherin kotona vuonna 2019. Oikeudessa sairaanhoitaja kertoi heränneensä alasti verisissä lakanoissa ja väitti, että…
Rikos • jaetut avainsanat: #MichaelSchumacher, #Oikeus
Keski-Suomen käräjäoikeus on tuominnut 46-vuotiaan miehen raiskauksesta alle kahden vuoden ehdottomaan vankeuteen. Raiskaus tapahtui maaliskuussa 2024, kun uhri oli yövieraana miehen pojan…
Rikos • jaetut avainsanat: #Raiskaus, #Oikeus
34-vuotias Juuso Sakari Lehtonen sai elinkautisen tuomion naisen murhasta Tuusulassa. Oikeus totesi hänen olleen syyntakeinen ja syyllistyneen myös muihin rikoksiin, kuten vapaudenriistoon…
Rikos
Milan Jaff, 26, on syytetty törkeästä lapsenraiskauksesta, joka tapahtui Helsingissä heinäkuussa 2019. Syyte nostettiin Helsingin käräjäoikeudessa toukokuussa 2026. Jaffilla on aiempaa rikoshistoriaa,…
Rikos
Oulun poliisi on saanut kiinni miehen, joka on pakoillut oikeudenkäyntiä tammikuusta lähtien. Mies vastusti kiinniottoa, mutta poliisikoira jäljesti hänet. Hänet on toimitettu…
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinän kukinta on alkamassa eteläisessä Lapissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan lounaisosissa. Muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisia määriä maan lounaisosissa ja Uudellamaalla. Määrät jäävät enimmäkseen vähäisiksi muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.