Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Rajavartiolaitos tutkii salakuljetusta Valko-Venäjältä Suomeen, ja Helsingissä etsitään kadonnutta 60-vuotiasta miestä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kokoomuksen ja keskustan puoluekokouksissa on esitelty ennätysmäärä aloitteita. Keskustalla on 421 aloitteita, mikä on suurin määrä 2000-luvulla. Kokoomus esittää 287 aloitteita.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kokoomuksen ja keskustan puoluekokouksissa on esitelty ennätysmäärä aloitteita. Keskustalla on 421 aloitteita, mikä on suurin määrä 2000-luvulla. Kokoomus esittää 287 aloitteita.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.6.2026 klo 17:11, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Puoluekokouksissa on paljon aloitteita.
Puoluekokouksissa on paljon aloitteita
Kokoomuksen ja keskustan puoluekokouksissa on paljon aloitteita. Keskustalla on 421 aloitteita, mikä on eniten 2000-luvulla. Kokoomuksella on 287 aloitteita. Aloitteet käsitellään kokouksissa.
Kokoomuksen ja keskustan puoluekokouksissa on esitelty ennätysmäärä aloitteita. Keskustalla on 421 aloitteita, mikä on suurin määrä 2000-luvulla. Kokoomus esittää 287 aloitteita.
Kokoomus järjestää puoluekokouksensa Jyväskylän Paviljongissa perjantaista sunnuntaihin. Puolueen gallup-kannatus on parantunut, ja toiveita nostaa myös talouskasvu. Puheenjohtaja Petteri Orpo on ainoa ehdokas,…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Kokoomus, #Puoluekokous
Kolme eduskuntapuoluetta, kokoomus, keskusta ja RKP, järjestävät puoluekokouksensa eri puolilla Suomea. Kokoukset alkavat perjantaina ja jatkuvat läpi viikonlopun. Kokoomus kokoontuu Jyväskylässä, keskusta…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Kokoomus, #Keskusta
Keskustan puheenjohtaja Antti Kaikkonen avasi juhlavastaanoton Tampereella. Hän korosti, ettei halua jakaa puolueita salonkikelpoisiin ja -kelvottomiin, vaan antaa kansan päättää. Juhla kestää…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Keskusta, #Puoluekokous
Kokoomuksen ja keskustan puoluekokouksissa käsiteltiin monia aloitteita. Esimerkiksi ehdotettiin kellojen siirrosta luopumista ja lahjakkaiden opetuksen eriyttämistä. Aloitteet herättivät keskustelua puolueiden keskuudessa.
Politiikka • jaetut avainsanat: #Kokoomus, #Keskusta
Keskustanuoret ja keskustaopiskelijat ovat julkaisseet kannanoton, jossa he vetoavat puoluejohtoon, ettei Timo Soinia hyväksyttäisi ehdokkaaksi. Heidän mukaansa Soinin tuoma rasismi ja populismi…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Keskusta
Keskustan puheenjohtaja Antti Kaikkonen korostaa kohtuullisuuden tärkeyttä politiikassa. Hän esittää kohtuullisuustestin ennen suuria päätöksiä, kuten leikkauksia ja veronkorotuksia. Kaikkonen kritisoi nykyhallituksen päätöksiä…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Keskusta
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.