Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Joe Bidenin syöpä on levinnyt luustoon, ja Espanja aloittaa rajatarkastukset Italiasta. Wall Street nousi heikkojen työllisyyslukujen myötä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomen Urheiluliitto on valinnut ensimmäiset kymmenen urheilijaa elokuussa järjestettäviin yleisurheilun EM-kisoihin. Mukana ovat muun muassa kestävyysjuoksija Mustafe Muuse ja pituushyppääjä Kristian Pulli. Joukkuetta täydennetään seuraavan kerran 13. heinäkuuta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomen Urheiluliitto on valinnut ensimmäiset kymmenen urheilijaa elokuussa järjestettäviin yleisurheilun EM-kisoihin. Mukana ovat muun muassa kestävyysjuoksija Mustafe Muuse ja pituushyppääjä Kristian Pulli. Joukkuetta täydennetään seuraavan kerran 13. heinäkuuta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.6.2026 klo 14:38, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Yleisurheilun EM-valinnat julkaistu.
Yleisurheilun EM-valinnat ovat tulleet
Suomen Urheiluliitto on valinnut kymmenen urheilijaa yleisurheilun EM-kisoihin. Urheilijat ovat eri lajeista, kuten juoksusta ja hypyistä. Valinnat perustuvat urheilijoiden tuloksiin. Lisää urheilijoita valitaan 13. heinäkuuta.
Suomen Urheiluliitto on valinnut ensimmäiset kymmenen urheilijaa elokuussa järjestettäviin yleisurheilun EM-kisoihin. Mukana ovat muun muassa kestävyysjuoksija Mustafe Muuse ja pituushyppääjä Kristian Pulli. Joukkuetta täydennetään seuraavan kerran 13. heinäkuuta.
Suomen Urheiluliitto on nimennyt kolme urheilijaa elokuussa järjestettäviin yleisurheilun EM-kisoihin. Valinnat ovat osa valmistautumista kilpailuihin, jotka pidetään Euroopassa. Urheilijat edustavat Suomea eri…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #SuomenUrheiluliitto, #Yleisurheilu
Emma Zapletalová juoksi maailman parhaan ajan 400 metrin aitajuoksussa Roomassa. Hän pysäytti kellot aikaan 52,58 sekuntia, mikä on hänen uransa paras tulos.…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Enni Virjonen saavutti uuden ennätyspisteensä 6 189 seitsenottelussa Itävallan Götzisissä. Hän sijoittui kilpailussa 13. Tilalle ja rikkoi alle 20-vuotiaiden MM-rajan. Virjonen sai…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Suomalaiset urheilijat saavuttivat kaksi nelossijaa yleisurheilun kilpailuissa Puolan Bydgoszczissa. Saara Keskitalo oli neljäs naisten pika-aidoissa ajalla 12,99, ja Oliver Helander sijoittui neljänneksi…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Jyväskylän Kenttäurheilijoiden Ilari Manninen voitti Pohjoismaiden mestaruuden 110 metrin aidoissa Kööpenhaminassa. Hän juoksi finaalin ajalla 14,05 huolimatta vastatuulesta, joka oli 1,9 metriä…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Korkeushyppääjä Ella Mikkola, joka rikkoi Suomen ennätyksen, ilmoitti, ettei hän osallistu yleisurheilun EM-kisoihin Birminghamissa. Hänen päätavoitteensa on osallistua alle 20-vuotiaiden MM-kisoihin Yhdysvalloissa…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #EMkisat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.