Nimipäivä:
Impi, Immi
13°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Kokoomuksen Pihla Keto-Huovinen erotettiin eduskuntaryhmästä, ja Metsä Wood vähentää sata työtehtävää. Yhdysvallat iski Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen.


Rajavartiolaitos paljasti ihmissalakuljetusryhmän

Aihesivu: Rajavartiolaitos paljasti ihmissalakuljetusryhmän

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Rajavartiolaitos on paljastanut ihmissalakuljetusorganisaation, joka on tuonut ihmisiä Suomeen laittomasti. Käräjäoikeus on tuominnut kaksi epäiltyä vankeuteen, ja rikosvyyhti liittyy järjestäytyneeseen rikollisuuteen. Salakuljetuksessa on käytetty väärinkäytettyjä matkustusasiakirjoja.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Rikos
  • Päivitetty 5.6.2026 klo 12:32
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Rajavartiolaitos on paljastanut ihmissalakuljetusorganisaation, joka on tuonut ihmisiä Suomeen laittomasti. Käräjäoikeus on tuominnut kaksi epäiltyä vankeuteen, ja rikosvyyhti liittyy järjestäytyneeseen rikollisuuteen. Salakuljetuksessa on käytetty väärinkäytettyjä matkustusasiakirjoja.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.6.2026 klo 12:32, pääluokka Rikos.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Rajavartiolaitos paljasti ihmissalakuljetusryhmän • Rajavartiolaitos paljasti laittoman ihmissalakuljetuksen verkoston.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 5.6.2026 klo 12:32.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Rikos.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Rajavartiolaitos, #Ihmissalakuljetus, #Rikollisuus.

Selkokielinen yhteenveto

Rajavartiolaitos paljasti salakuljetusryhmän

Rajavartiolaitos on löytänyt ryhmän, joka toi ihmisiä Suomeen laittomasti. Kaksi henkilöä on saanut vankeustuomion. Heidän rikoksensa liittyvät matkustusasiakirjojen väärinkäyttöön. Toinen tuomituista oli somalialaistaustainen nainen.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella.
Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa.  Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella.
Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi.
Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.