Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Keskustanuoret ja keskustaopiskelijat ovat julkaisseet kannanoton, jossa he vetoavat puoluejohtoon, ettei Timo Soinia hyväksyttäisi ehdokkaaksi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Uuden musiikin kilpailun päätuottaja Anssi Autio on ilmoittanut eroavansa tehtävästään. Hän kertoi päätöksestään LinkedInissä kesäkuun alussa. Uutista päivitetään myöhemmin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Uuden musiikin kilpailun päätuottaja Anssi Autio on ilmoittanut eroavansa tehtävästään. Hän kertoi päätöksestään LinkedInissä kesäkuun alussa. Uutista päivitetään myöhemmin.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.6.2026 klo 11:57, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Anssi Autio jättää UMK:n päätuottajan tehtävät • UMK:n päätuottaja Anssi Autio eroaa.
Anssi Autio eroaa UMK:n tehtävistä
Anssi Autio on Uuden musiikin kilpailun päätuottaja. Hän on ilmoittanut eroavansa tehtävästään. Autio kertoi asiasta LinkedInissä. Uutista päivitetään myöhemmin.
Uuden musiikin kilpailun päätuottaja Anssi Autio on ilmoittanut eroavansa tehtävästään. Hän kertoi päätöksestään LinkedInissä kesäkuun alussa. Uutista päivitetään myöhemmin.
Uuden musiikin kilpailun päätuottaja Anssi Autio on ilmoittanut eroavansa tehtävästään. Hän on ollut mukana kilpailun perustamisesta vuodesta 2011 ja kiittää yhteistyökumppaneitaan sekä kilpailun kehittämisestä. Autio uskoo, että kilpailu…
Ranskalaisiranilainen sarjakuvataiteilija Marjane Satrapi on kuollut 56-vuotiaana. Hänet tunnettiin erityisesti Persepolis-sarjakuvastaan, joka käsittelee aikuiseksi kasvamista Iranin islamilaisen vallankumouksen aikana. Satrapin lähipiiri kertoi,…
Kulttuuri
Leijonien kansanjuhlan esiintyjät on nyt julkaistu. Tänä iltana lavalle nousevat muun muassa Käärijä, Pete Parkkonen ja Linda Lampenius. Mukana on myös useita…
Kulttuuri
Vuoden 2026 Miss Suomi -semifinalistit on nyt julkistettu. Ähtäriläislähtöinen Iiris Yli-Kaatiala, 28, on yksi kilpailijoista. Mukana on myös muita ammattilaisia, kuten lentoemäntiä…
Kulttuuri
Kansanedustaja Päivi Räsäsestä julkaistaan syksyllä audiodraama nimeltä "Syntiseksi syntynyt". Kahdeksanosainen sarja seuraa Räsäsen elämää hänen oikeustaistelunsa keskellä, joka liittyy hänen homoseksuaaleja koskeviin…
Kulttuuri
Kirjailija Vera Vala on julkaissut tänä keväänä uuden teoksen, joka poikkeaa hänen aiemmista dekkareistaan. Uuden kirjallisuuden taustalla on hänen kokemansa uupumus, joka…
Kulttuuri
Suomessa on syntynyt uusia festivaaleja, jotka eivät pyri kasvamaan suuriksi. Järjestäjät uskovat, että pienet ja keskikokoiset tapahtumat tarjoavat vaihtoehdon suurtapahtumien samanlaisuudelle. Vaikka…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinän kukinta on alkamassa eteläisessä Lapissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan lounaisosissa. Muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisia määriä maan lounaisosissa ja Uudellamaalla. Määrät jäävät enimmäkseen vähäisiksi muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.