Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Hämeenlinnassa on edelleen saatavilla kesätyöseteleitä nuorille. Seteleitä voi hakea 7. kesäkuuta asti, ja tänä vuonna jaettiin ennätysmäärä 700 seteliä. Tällä hetkellä noin 70 seteliä on vielä ilman käyttäjäänsä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Hämeenlinnassa on edelleen saatavilla kesätyöseteleitä nuorille. Seteleitä voi hakea 7. kesäkuuta asti, ja tänä vuonna jaettiin ennätysmäärä 700 seteliä. Tällä hetkellä noin 70 seteliä on vielä ilman käyttäjäänsä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.6.2026 klo 06:00, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Hämeenlinnassa yhä käyttämättömiä kesätyöseteleitä.
Hämeenlinnassa on kesätyöseteleitä
Hämeenlinnassa nuoret voivat hakea kesätyöseteleitä. Seteleitä on jaettu paljon, yhteensä 700. Hakuaika päättyy 7. kesäkuuta. Nyt noin 70 seteliä on vielä käyttämättä.
Hämeenlinnassa on edelleen saatavilla kesätyöseteleitä nuorille. Seteleitä voi hakea 7. kesäkuuta asti, ja tänä vuonna jaettiin ennätysmäärä 700 seteliä. Tällä hetkellä noin 70 seteliä on vielä ilman käyttäjäänsä.
Ylitornion hotellirakennuksessa tapahtui tulipalo, jota epäillään tahallisesti sytytetyksi. Poliisi tutkii tapausta alaikäisen henkilön osalta, mutta tarkoituksena ei ilmeisesti ollut polttaa rakennusta. Tutkinta…
Kotimaa
Eduskunta hyväksyi lakimuutoksen, joka tuo mukanaan seuraamuksia koiran rekisteröimättä jättämisestä. Omistajat voivat saada 300 euron ja 5 000 euron väliltä vaihtelevan seuraamusmaksun.…
Kotimaa
Espoossa on kadonnut 9-vuotias poika, joka nähtiin viimeksi Espoonlahdessa. Poliisi uskoo pojan liikkuvan laajemmalla alueella ja mahdollisesti julkisilla kulkuvälineillä. Havainnoista pyydetään ilmoittamaan…
Kotimaa
Poliisi on aloittanut esiselvityksen Hämeenlinnassa sijaitsevassa Päivärinteen palvelutalossa. Palvelutalossa on havaittu vakavia puutteita lääkehoidossa ja avun saannissa. Kanta-Hämeen hyvinvointialue on ottanut palvelutalon…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Hämeenlinna
Hämeenlinnan kaupunginvaltuuston äänestyksessä kampushanke saa todennäköisesti hyväksynnän. Kyselykierroksen mukaan hankkeen kannattajat voittavat äänestyksen selvällä erolla. SDP:n ryhmän jakautuminen ei vaikuta hankkeen läpimenoa.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Hämeenlinna
Hämeenlinnan kaupungin huutokaupassa myytiin hylättyjä soutuveneitä, ja tarjonta herätti erilaisia mielipiteitä. Veneiden kunto ja materiaalit vaihtelivat, mikä vaikutti ostajien kiinnostukseen. Monet etsivät…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Hämeenlinna
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.