Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Ukrainalainen meridrooni räjähti perjantaina Romanian Constanțan satamassa. Keskustanuoret ja keskustaopiskelijat ovat julkaisseet kannanoton, jossa he vetoavat puoluejohtoon, ettei…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvaltain puolustusministeriö aikoo perua suunnitelmat Tomahawk-ohjusten toimittamisesta Saksalle. Viranomaiset pelkäävät Venäjän kostoa, mikä on vaikuttanut päätökseen. Saksa jää ilman kaivattuja puolustustarvikkeita, jos kauppa kariutuu.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvaltain puolustusministeriö aikoo perua suunnitelmat Tomahawk-ohjusten toimittamisesta Saksalle. Viranomaiset pelkäävät Venäjän kostoa, mikä on vaikuttanut päätökseen. Saksa jää ilman kaivattuja puolustustarvikkeita, jos kauppa kariutuu.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.6.2026 klo 07:22, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Yhdysvallat peruu ohjuskaupat Saksalle • USA perääntyy ohjuskaupoista Saksan kanssa • USA perääntyy ohjuskaupoista Saksan kanssa.
Yhdysvallat ei myy ohjuksia Saksalle
Yhdysvallat ei toimita Tomahawk-ohjuksia Saksalle. Viranomaiset pelkäävät, että Venäjä kostaa. Saksa tarvitsee ohjuksia puolustukseensa. Jos kauppa ei toteudu, Saksa jää ilman tärkeitä aseita.
Yhdysvaltain puolustusministeriö aikoo perua suunnitelmat Tomahawk-ohjusten toimittamisesta Saksalle. Viranomaiset pelkäävät Venäjän kostoa, mikä on vaikuttanut päätökseen. Saksa jää ilman kaivattuja puolustustarvikkeita, jos kauppa kariutuu.
Yhdysvaltain puolustusministeriö suunnittelee peruvansa Tomahawk-ohjusten lähettämisen Saksalle. Viranomaiset pelkäävät Venäjän reaktiota, mikä vaikuttaa päätökseen. Jos kauppa kariutuu, Saksa jää ilman kaipaamiaan puolustustarvikkeita.
Yhdysvaltain puolustusministeriö aikoo perua suunnitelmat Tomahawk-ohjusten lähettämisestä Saksaan. Viranomaiset pelkäävät Venäjän reaktiota, mikä on johtanut päätökseen. Saksa tarvitsee kuitenkin ohjuksia puolustustarvikkeinaan.
Yhdysvallat aikoo perua suunnitelmansa toimittaa Tomahawk-ohjuksia Saksalle. Tämä päätös liittyy laajempaan vetäytymiseen Naton puolustusliitosta ja huoleen Venäjän mahdollisista reaktioista. Saksa on pyrkinyt vahvistamaan puolustustaan, mutta Yhdysvaltojen asevarastojen hupeneminen…
Yhdysvallat aikoo perua Tomahawk-ohjusten kaupat Saksan kanssa, peläten Venäjän reaktiota. Tämä päätös on yllättävä, sillä kaupat ovat olleet pitkään suunnitteilla. Peruminen jättää…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat, #Saksa
Yhdysvallat suoritti veneiskun itäisellä Tyynellämerellä, jossa kuoli kaksi ihmistä. Isku kohdistui alukseen, jota epäillään käytettävän huumeiden salakuljetukseen. Asevoimat ilmoittavat, että vastaavia iskuja…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat
Venäjä ja Yhdysvallat ovat allekirjoittamassa sopimuksen tunnelihankkeen jatkamisesta perjantaina. Hankkeena on Beringinsalmen alittava tunneli, jonka suunnittelu etenee. Venäjän presidentin lähettilään mukaan tunnelin…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi on julkaissut avoimen kirjeen Venäjän presidentille Vladimir Putinille, jossa hän ehdottaa henkilökohtaista tapaamista. Kirjeessä Zelenskyi korostaa Ukrainan valmiutta…
Ulkomaat
Norjan kruununprinsessa Mette-Marit on joutunut sairaalaan Oslossa. Hänen terveydentilansa on heikentynyt, ja hän odottaa keuhkonsiirtoa. Sairaalakäynnin syytä ei ole kerrottu julkisuuteen.
Ulkomaat
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump palasi julkisuuteen lehdistötilaisuudessa, jossa hän kritisoi CNN:n toimittajaa Kaitlan Collinsia. Trumpin mukaan Collins on korruptoitunut ja hän syytti…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinän kukinta on alkamassa eteläisessä Lapissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan lounaisosissa. Muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisia määriä maan lounaisosissa ja Uudellamaalla. Määrät jäävät enimmäkseen vähäisiksi muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.