Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Etelän kala on saapunut Lappiin ja jäänyt alueelle. Kalastaja Jari Annala nostaa saaliinsa veneestä kumihanskoilla. Moni kysyy, uhkaako kala paikallista luontoa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Etelän kala on saapunut Lappiin ja jäänyt alueelle. Kalastaja Jari Annala nostaa saaliinsa veneestä kumihanskoilla. Moni kysyy, uhkaako kala paikallista luontoa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.6.2026 klo 05:00, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Etelän kala tuli Lappiin.
Etelän kala tuli Lappiin
Etelän kala on nyt Lapissa. Kalastaja Jari Annala nostaa kalan veneestä kumihanskoilla. Kala on herättänyt huolta paikallisessa luonnossa. Monet miettivät, vaikuttaako se alueen ekosysteemiin.
Etelän kala on saapunut Lappiin ja jäänyt alueelle. Kalastaja Jari Annala nostaa saaliinsa veneestä kumihanskoilla. Moni kysyy, uhkaako kala paikallista luontoa.
Ruovedellä on annettu vaaratiedote karhun liikkeistä. Poliisi kehottaa välttämään alueella liikkumista, kunnes tilanne on rauhoittunut. Karhu on nähty Ritoniemen ja Harakkalan välisellä…
Luonto ja ympäristö
Kalevi Sorsa -säätiön raportin mukaan jopa 77 prosenttia Suomen maataloustuista on ympäristölle haitallisia. Maatalouden päästöt muodostavat noin kolmanneksen koko maan päästöistä, ja…
Luonto ja ympäristö
Kotkassa tapahtui tiistai-iltana 2,1 magnitudin maanjäristys. Järistys havaittiin Tiutisen saaren edustalla noin kello 18.20. Kymenlaaksossa on aiemmin mitattu pieniä maanjäristyksiä, ja monet…
Luonto ja ympäristö
Kuivuus jatkuu maaperässä, pohjavedessä ja järvissä. Itä-Suomessa ja Kainuussa viime viikkojen sateet ovat parantaneet tilannetta hieman, mutta ilman runsaita sateita alkukesästä tilanne…
Luonto ja ympäristö
Tampereella mitattiin torstaina ensimmäistä kertaa tänä vuonna yli 25 asteen lämpötila. Hellekausi alkoi Ilmatieteen laitoksen mittausasemalla kello 13.00, kun lämpötila nousi 25,1…
Luonto ja ympäristö
Oulu liittyy kansainväliseen verkostoon, joka etsii ratkaisuja äärimmäisen kuumuuden ongelmiin. Mukana ovat myös Pariisi, Melbourne ja Tokio. Oulun kaupunginarkkitehti Sanna Pääkkönen kertoo,…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.