Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Venäjän yöllinen ilmaisku Kiovaan on vaatinut ainakin yhdeksän ihmisen hengen. Bev Craig on valittu Suur-Manchesterin uudeksi pormestariksi työväenpuolueen…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Jämsän tulipalon tutkinta on päättynyt, eikä syytettä nosteta. Palossa menehtyi kaksi henkilöä, joista yksi oli talon asukas. Tutkinnassa ei löytynyt selkeää syttymissyytä, ja päihteillä oli osuutta tapahtumiin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Jämsän tulipalon tutkinta on päättynyt, eikä syytettä nosteta. Palossa menehtyi kaksi henkilöä, joista yksi oli talon asukas. Tutkinnassa ei löytynyt selkeää syttymissyytä, ja päihteillä oli osuutta tapahtumiin.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.6.2026 klo 00:05, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Jämsän tulipalon tutkinta päättyy ilman syytettä.
Jämsän tulipalon tutkinta päättyy ilman syytettä
Jämsässä tapahtui tulipalo, jossa kuoli kaksi ihmistä. Tutkinta on nyt valmis, eikä syytettä nosteta. Palon syttymissyytä ei löytynyt, mutta päihteillä oli merkitystä. Tapahtumissa oli mukana vain menehtyneitä henkilöitä.
Jämsän tulipalon tutkinta on päättynyt, eikä syytettä nosteta. Palossa menehtyi kaksi henkilöä, joista yksi oli talon asukas. Tutkinnassa ei löytynyt selkeää syttymissyytä, ja päihteillä oli osuutta tapahtumiin.
Jämsän omakotitalon palonsyyn tutkinta on päättynyt, eikä luonnollista syttymissyytä löytynyt. Palossa kuoli kaksi henkilöä, ja poliisi epäili, että yksi heistä oli sytyttänyt…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Jämsä, #Tutkinta
Jämsässä viime vuonna tapahtunut tulipalo, jossa kuoli kaksi henkilöä, on jäämässä selvittämättömäksi. Poliisi epäili, että palo olisi sytytetty tahallaan, mutta tutkinta ei…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Jämsä, #Poliisi
Ylitornion hotellirakennuksessa tapahtui tulipalo, jota epäillään tahallisesti sytytetyksi. Poliisi tutkii tapausta alaikäisen henkilön osalta, mutta tarkoituksena ei ilmeisesti ollut polttaa rakennusta. Tutkinta…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo
Espoossa on kadonnut 9-vuotias poika, joka nähtiin viimeksi Espoonlahdessa. Poliisi uskoo pojan liikkuvan laajemmalla alueella ja mahdollisesti julkisilla kulkuvälineillä. Havainnoista pyydetään ilmoittamaan…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Salon Märynummella on vangittu keski-ikäinen mies epäiltynä kolmen tulipalon sytyttämisestä kerrostalon kellarissa. Poliisi tutkii tapausta edelleen kuulusteluilla ja teknisellä tutkinnalla. Ensimmäinen palo…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Poliisi
Enosta on löydetty menehtynyt henkilö vedestä Kaltimon kanavan läheltä. Pelastuslaitos sai hälytyksen torstai-iltana, ja paikalle hälytettiin useita yksikköjä. Poliisi tutkii tapausta tarkemmin.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 31.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät ilmassa vaihtelevat maan eteläosien ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisesta runsaaseen ja sisämaassa Etelä-Lappiin asti vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinien siitepölymäärät jäävät mataliksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesti, ja muualla Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homesienien itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan eteläosissa runsaita ja vaihtelevat maan keskiosissa ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti kohtalaisista runsaisiin. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsai§ksi. Maan pohjoisosissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän enimmäkseen vähäisiksi. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.