Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Suomalainen yritti luvattomasti ylittää rajan Venäjälle, ja poliisi epäilee mopoilijaa törkeästä rikoksesta. Teollisuuden uudet tilaukset kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Hirvi eksyi torstai-iltana Turun Mäntymäessä sijaitsevan Purokoulun pihaan. Lounais-Suomen poliisi vahvisti, että eläin oli päätynyt kaupunkialueelle ja kuollut. Tapauksesta ei aiheutunut vaaraa ihmisille.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Hirvi eksyi torstai-iltana Turun Mäntymäessä sijaitsevan Purokoulun pihaan. Lounais-Suomen poliisi vahvisti, että eläin oli päätynyt kaupunkialueelle ja kuollut. Tapauksesta ei aiheutunut vaaraa ihmisille.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.6.2026 klo 22:08, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Turun Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Hirvi eksyi koulun pihaan ja kuoli.
Hirvi eksyi koulun pihaan
Hirvi eksyi torstaina Turussa koulun pihaan. Se oli Purokoulun pihalla. Poliisi kertoi, että hirvi kuoli. Eläin oli tullut kaupunkiin.
Hirvi eksyi torstai-iltana Turun Mäntymäessä sijaitsevan Purokoulun pihaan. Lounais-Suomen poliisi vahvisti, että eläin oli päätynyt kaupunkialueelle ja kuollut. Tapauksesta ei aiheutunut vaaraa ihmisille.
Kalevi Sorsa -säätiön raportin mukaan jopa 77 prosenttia Suomen maataloustuista on ympäristölle haitallisia. Maatalouden päästöt muodostavat noin kolmanneksen koko maan päästöistä, ja…
Luonto ja ympäristö
Kotkassa tapahtui tiistai-iltana 2,1 magnitudin maanjäristys. Järistys havaittiin Tiutisen saaren edustalla noin kello 18.20. Kymenlaaksossa on aiemmin mitattu pieniä maanjäristyksiä, ja monet…
Luonto ja ympäristö
Kuivuus jatkuu maaperässä, pohjavedessä ja järvissä. Itä-Suomessa ja Kainuussa viime viikkojen sateet ovat parantaneet tilannetta hieman, mutta ilman runsaita sateita alkukesästä tilanne…
Luonto ja ympäristö
Ilmatieteen laitoksen mukaan kevät 2023 oli lähes koko maassa mittaushistorian lämpimin. Keskiarvo vaihteli etelärannikon seitsemästä asteesta Pohjois-Lapin nollaan asteeseen, ja keväällä satoi…
Luonto ja ympäristö
Tampereella mitattiin torstaina ensimmäistä kertaa tänä vuonna yli 25 asteen lämpötila. Hellekausi alkoi Ilmatieteen laitoksen mittausasemalla kello 13.00, kun lämpötila nousi 25,1…
Luonto ja ympäristö
Oulu liittyy kansainväliseen verkostoon, joka etsii ratkaisuja äärimmäisen kuumuuden ongelmiin. Mukana ovat myös Pariisi, Melbourne ja Tokio. Oulun kaupunginarkkitehti Sanna Pääkkönen kertoo,…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienten itiöitä on ilmassa kohtalaisesti maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sade laskee siitepölymääriä.